chello + outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloodrain1990

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
ik heb een probleem ik hb internet van chello en mijn e-mail wil ik kunnen ontvangen in outlook express aleen dan vraagt die om een server voor inkomende berichten en uitgaande berichten maar weet iemand wat die server is???

Nee dat hoeft niet. Bij het instellen van outlook express moet je de server voor inkomende mail (pop server), uitgaande mail (smtp server) en e-mail adres invoeren. De servers zelf zijn dus alleen maar mail.chello.nl en verder zal ergens nog apart om je email adres gevraagd worden.

bij mail hoeft niet je eerste deel te staan! Je moet het gewoon letterlijk overnemen in plaatsen in outlook en klaar

Outlook mail chello

Bij incoming mail moet je invullen: POP2.arnhem.chello.nl
en bij outgoing mail moet je invullen: smtp2.arnhem.chello.nl

Nee, de server is toch echt mail.chello.nl. Een @ komt alleen voor in het email adres en zeker niet in het adres van de server, maar als het werkt dan zou ik het mooi zo laten.

Jullie zijn aardig op de hoogte van chello.
Een kennis van mij heeft chello met een bijbehorend e-mailadres, maar ook een wanadoo e-mail adres.
Zijn die samen als account in te stellen in Outlook?
Ik heb me laten vertellen dat dat niet kan.

je kunt in outlook express wel van e-mail adres veranderen van de 1 naar de andre switsen maar je kunt ze niet samen als 1 mail brengen

Je kunt meerdere accounts instellen in zowel outlook als outlook express. Het enige waarvoor je moet zorgen is dat de smtp server (voor uitgaande mail dus) is ingesteld op de server van je eigen provider. Dus als je internet hebt via chello dan moet je ook voor het wanadoo e-mail adres de uitgaande mailserver instellen op die van chello. De server voor inkomende mail is in dat geval wel van wanadoo.

Is eigenlijk toch te zot voor woorden dat je een peperduur Office programma niet ten volle kunt benutten, omdat Chello niet wil dat je buiten hun e-mail service, nog een ander e-mail adres kunt gebruiken.

OK. Maar wanneer je dan een bijvoorbeeld ingekomen mail van Wanadoo beantwoord, is de afzender dan ook dat wanadoo adres, of is dat Chello?

De afzender is dan nog gewoon het wanadoo adres. De mail wordt alleen via een andere mailserver verzonden. Daar merkt de ontvanger echter helemaal niets van.
Verschillende adressen op 1 computer kan dus prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan