Chello R'dam

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene_overtoom

Meubilair
Lid geworden
1 jan 2001
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 10 2005 om 14:33:12 UTC+0100)

Download : 384.6 KByte/sec
Upload : 36.6 KByte/sec
Connection : 22.0 Conn/min

Een gigantisch VREEMD probleem!
Downloaden gaat perfect (als de peer eenmaal gelegd is gaat het top dus) alleen internetpagina's bekijken gaat voor geen meter aangezien er elke keer afbeeldingen moeten worden geladen.
Het aantal connecties is 22 ( !!!) per minuut, dat is schandalig traag!
Iemand een idee HOE dit kan :S

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 10 2005 om 16:56:24 UTC+0100)

Download : 493.2 KByte/sec
Upload : 104.7 KByte/sec
Connection : 1232.0 Conn/min
dit is het resultaat chello lekkerkerk dus is er bij jou iets niet goed.

Geplaatst door willempie

dit is het resultaat chello lekkerkerk dus is er bij jou iets niet goed.
Met alle respect, maar als ik wist dat alles goed zat zou ik geen vraag stellen hé :rolleyes:

@Robbert1978 Mijn spyware is altijd verwijderd, alleen ik zit in een thuisnetwerk, grote kans dat een broertje of zusje de veroorzaker is
:confused:
Thx ik ga het ff uitzoeken!

Was misschien wel makkelijk geweest als opbouw van het netwerk aangegeven was en wat er zoal op draait ?!
Verder zijn abbo gegevens ook niet aanwezig dus hoe moet je het dan kunnen beoordelen ?
Zijn er ook andere tests gedaan zoals bijv bij Mordax ?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door upsidaisy
Was misschien wel makkelijk geweest als opbouw van het netwerk aangegeven was en wat er zoal op draait ?!
U zei?
Gewoon een thuisnetwerkje met XP draaiend. Maar wat weet je nu meer :8-0: ?Of wat voor info heb je precies nodig om mij te kunnen helpen?

Geplaatst door upsidaisy
Verder zijn abbo gegevens ook niet aanwezig dus hoe moet je het dan kunnen beoordelen ?
Zijn er ook andere tests gedaan zoals bijv bij Mordax ?
De connectie tijden per minuut staan niet in verhouding met de download en upload wel ?
Als zou ik het goedkoopste abbo hebben, DAN NOG is 22 conn per minuut VEEL en VEEL te weinig!

Ik heb Classic btw.

Geplaatst door rene_overtoom

U zei?

Ja,ik zei !

Een thuisnetwerk kan natuurlijk ook heel iets anders zijn dan 1 of 2 computers.Er zijn mensen die ook zeg 4,5,6,7, 8 en meer aangesloten computers nog een thuisnetwerk noemen.

Hoe vaak is er getest ? Krijg je dezelfde resultaten met bijv Mordax ? Sinds wanneer doet dit probleem zich voor ? Draaien er ook P2P progjes ?

Wij hebben er 5 computers op aangesloten, en we wonen thuis. Noem jij het geen thuisnetwerk dan?

Er is 12 x getest, mordax geeft dezelfde resultaten weer alleen geeft geen aantal verbindingen per minuut weer dus daar heb iuk niks aan hé.
Er draaien GEEN p2p proggies en voor de rest NIKS.

Vandaar ook mijn vraag, heb je hem wel goed gelezen?
Met mijn download is niks aan de hand zodra de peer gemaakt is, ook de upload is goed zat. Het gaat puur om PING tests en het aantal verbindingen per minuut!

Natuurlijk is dat een thuisnetwerk.Als er alleen nog 5 of 10 bij zouden komen dan is volgens mij een ander verhaal aan het worden.

Volgens mij lees ik nog wel aardig goed.Blijft nog een vraag open en dat is sinds hoe lang dit probleem zich voor doet ?

Geplaatst door upsidaisy
Natuurlijk is dat een thuisnetwerk.Als er alleen nog 5 of 10 bij zouden komen dan is volgens mij een ander verhaal aan het worden.

Volgens mij lees ik nog wel aardig goed.Blijft nog een vraag open en dat is sinds hoe lang dit probleem zich voor doet ?
Hmmm, zeg een maand. Alleen ik kan aan die datum geen oplossing prikken :eek:

Wat zou die moeten hebben zeg tussen 800-1000 ? Of lager met meer bandbreedte ?
Heb je en firewall aan staan ? NIeuwe modem misschien ?

Laatst bewerkt:
Download is wat ie moet zijn
Upload is wat ie moet zijn
Alleen connecties per minuut niet.

Nieuw modem wordt de 17e geplaatst, maar dat is de reden natuurlijk niet, want het is pas sinds een maand.
Firewall staat uiteraard aan, MCaffee......maar dat heb ik ook al een eeuwigheid (tjah wie niet)

Misschien kun je een korte test doen op een machine zonder firewall ?

Geplaatst door upsidaisy
Is er contact geweest met Chello ?
Als je de LAN 'verbinding' niet mee rekent niet :confused:
2x gedaan ooit, en buiten de ondeskundigheid om moest ik ook nog eens een uur wachten aan de phone, terwijl de teller bleef tikken :confused:

Kun je anders in je Taakbeheer zien hoeveel netwerkverkeer je eigen computer(s) genereren ?

Had ik ook al naar gekeken indd, alleen dat is max zeg 5%.
Maandag krijg ik een nieuw modem, ben benieuwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan