Chello :S?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FIFA2001KILLER

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Volgens Chello heb ik een dynamisch ip,ze zeggen namelijk het volgende op www.chello.nl :

Krijg ik een vast ip-adres?
Nee, chello levert geen vast ip-adres, het ip-adres wordt dynamisch toegekend.

Nou zou ik graag willen weten hoe ik mijn IP-Adres dan kan veranderen of is dit gewoon een chello-fabel.

Ik heb al drie jaar een vast IP-adres bij Chello.;)

Ze zeggen dat het dynamisch is ja, maar dat valt ff zwaar tegen. Ik heb ook al een jaar hetzelfde ip adres. En je kunt dit zelf niet veranderen.

Ik vind het vreemd dat pas geleden mijn internet het opeens niet meer deed.Ik restarte mijn modem en opeens zat ik opgescheept met een ander Ip-Adres waar ik absoluut niet om heb gevraagd.
Aangezien ik slechte ervaringen heb met het 24.132 ip-adres begrijpen jullie misschien wel waarom ik me druk maak.Ik had daarvoor ,en dat een heel jaar lang, een 62.194 ip-adres en ik was zo blij met mijn verbinding.En daarvoor had ik een andere modem met een 24.132 ip-adres en dat was alleen maar troubles.Veel mensen die ik ken met een 23.132 hebben er ook troubles mee.
Wie kan mij vertellen waar dit aanligt en zoja kan ik mijn ip-adres dan toch veranderen :O?Ik heb geen zin om binnenkort weer te moeten stressen voor chello.

Geplaatst door FIFA2001KILLER
Aangezien ik slechte ervaringen heb met het 24.132 ip-adres begrijpen jullie misschien wel waarom ik me druk maak.Ik had daarvoor ,en dat een heel jaar lang, een 62.194 ip-adres en ik was zo blij met mijn verbinding.En daarvoor had ik een andere modem met een 24.132 ip-adres en dat was alleen maar troubles.Veel mensen die ik ken met een 23.132 hebben er ook troubles mee.

Jij zit als het goed is de omgeving van Amsterdam, toch ?? Het netwerk van UPC/Chello in Amsterdam draait nog op 2 platformen, met elk hun eigen servers, wijken, etc. die 24.132. werd veel gebruikt voor het LanCity platform (je vorige modem volgens mij) dit is inderdaad storingsgevoeliger dan het modem dat je kreeg bij IPadres 62.194, dat is namelijk een compleet ander platform en inderdaad minder storingsgevoelig.

Je moet niet kijken naar welk IP-adres je hebt, maar naar welk modem(platform). Als je nu een 24.132. IP-adres hebt, maar nog steeds hetzelfde modem als met 62.194 dan zit je nog steeds op hetzelfde netwerk. En dus niet op het oude (LanCity).

Bij het LanCity platform heb je een vast IP-adres (ik heb het hier over omgeving A'dam), op het nieuwe platform niet.

Geplaatst door crash
Ik heb al drie jaar een vast IP-adres bij Chello.;)
ik ook...als sinds 2000 hebben we chello...een en al ellende en nog nooit ander ip gehad :D

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat mijn verbinding dan gewoon nog steeds uitstekend is en inderdaad ik woon in amsterdam.Ik hoop echt dat je gelijk hebt, ik begrijp alleen niet waarom die ip-adres perse is veranderd.Weet iemand dit toevallig?

Het is meestal zo bij providers dat wanneer ze dynamische IP's gebruiken dat het voor bijvoorbeeld 2 week vast staat. Dat wordt elke keer weer verlengt. Wanneer het IP dan in 2 week niet wordt gebruikt wordt dat IP weer vrijgegeven om voor iemand anders te gebruiken. Wanneer je dan na bijvoorbeeld 3 week de PC weer aanzet krijg je een nieuw IP toegewezen.

Hangt van de provider af hoelang dat duurt. Je kan ook de UTP kabel uit je internet-NIC halen voor een paar weken. Dan kun je je PC gewoon gebruiken. Maar ja dat zou wel erg stom zijn om dat te gaan doen. :D

Kan dat niet bij Internet opties, ergens bij Vernieuwen ofzoiets? Of ip vrijgeven, weet de command niet meer bij uitvoeren...

Maar hier in belgie, hebben we telenet, en elke keer dat je je pc herstart heb je een andere ip adres! Heel handig dus als je in de problemen zit met het ip, kan je gewoon ff rebooten en een ander ip heb je!

Greetz,

NieSJe

Geplaatst door NieSJe
Kan dat niet bij Internet opties, ergens bij Vernieuwen ofzoiets? Of ip vrijgeven, weet de command niet meer bij uitvoeren...
Helaas krijg je dan hetzelfde IP-adres weer terug.

Het command voor Start>uitvoeren is winipcfg.(win98/ME)
Als je zoals ik het voor Win2000/XP zelf geinstalleerd hebt is het wntipcfg.
Anders moet je het voor Win2000/Xp in dos doen.
Start>uitvoeren>cmd>ipconfig /all

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan