chello traag bij het download van Eweka,

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Ik heb Chello Classic, maar de download snelheid is bij mij behoorlijk achteruit gegaan. Eerst had ik download snelheid van 985 KB en nu zo'n 100 KB minder. Is er iemand die dit bij Chello ook heeft geconstateerd? Ik zit er nu over te denken om gewoon terug te gaan naar die aanbieding van 29,95 euro per maand. Dan weet ik dat het wat lager is, maar het scheelt dan wel 20 euro per maand. Gebruik naast Chello Eweka erbij. Ik heb dit bij speedtest verschillende keren uitgevoerd, waarbij dit dus het resultaat opleverde, wat ik dus zag bij het downloaden van een programma. Als het nu een tijdstip zou zijn van het begin van de avond. maar binnen in de nacht? Hoop dat een van jullie hier mij ook wat meer over zouden kunnen vertellen. Vast bedankt.

chello traag

Hoi Humpe,

Ik heb zelf de oude chello classic, en ervaar dezelfde problemen als jij.
Dit heeft te maken met dat chello overdag het newsgroup verkeer als het ware 'capped' , gewoon internetverkeer over poort 80 en 21 etc krijgt hierbij de voorkeur.

Op de website van chelloo.com is hierover ook draadje te vinden.

Erg veel gebruikers ondervinden hier last van.
Mij is het opgevallen dat het downloaden 's nachts wel op volledige snelheid gaat.

Wanneer je van een abbonement gebruik maakt dat ssl ondersteunt zou je het moeten kunnen omzeilen, alleen EWEKA ondersteunt dat helaas niet.

Ik gebruik zelf ook EWEKA icm met chello.

Ik heb de link naar dit draadje onderin neergezet:

groet,

DarkZen

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=14216.0

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Nou ja ... Chello classic bestaat niet meer ..... ;)
Wat voor policy ze bij - zoals dat tegenwoordig heet - UPC-live hebben is wat vaag:

Een internetabonnement Power ....6000/15000 voor €39,95
Maar een combi: Internet+Bellen onbeperkt voor € 29,95 (dat is óók power)

Ik ben zelf overgestapt van Light + freetime (alleen na 19uur en weekend) naar de laatste en dat scheelt behoorlijk inderdaad.
Mijn snelheid met de test van Nuria komt er goed vanaf (zie bijlage)

http://www.nl.nuria.net/

De traagheid die ik soms ervaar (streams en downloaden) heeft - gegeven de test die ik dan uitvoer - niet met de downstream van UPC-live te maken.

Bijlagen

• Nuria-test.JPG
    Nuria-test.JPG
    80,5 KB · Weergaven: 48
Hoi,

Nou ja ... Chello classic bestaat niet meer ..... ;).
In zovere, dat je het niet meer kunt aanschaffen. Chello Classic bestaat nog wel.;) Iemand die een classic abbo heeft, houd dit gewoon onder die naam. staat ook op de faktuur, die je van UPC krijgt. Heb trouwens hier geen vertraging met Chello Classic en Eweka.

Laatst bewerkt:
In zovere, dat je het niet meer kunt aanschaffen. Chello Classic bestaat nog wel.;) Iemand die een classic abbo heeft, houd dit gewoon onder die naam. staat ook op de faktuur, die je van UPC krijgt. Heb trouwens hier geen vertraging met Chello Classic en Eweka.

Hoi Crash,

Ja, klopt.
Maar ik adviseer mensen dan wel om eens naar de snelheden en de prijs te kijken, zeker bij overweging van een andere telefonie-aanbieder ....

Ik heb UPC helpdesk gebeld en die kwamen met het vage verhaal dat het aan de modem kon liggen. Deze moest ik een halve minuut uit het stroom halen. Echter toen moest ik opnieuw speedtest doen deze was toen nog lager als de eerste keer dat ik het deed. Daar was hij niet blij mee. Toen natuurlijk de standaard vraag of er een router tussen zat. Moest de computer rechtstreeks aansluiten, want dan lag het aan de router. Dit heb ik niet gedaan dit is gewoon weer onzin. Heb het al meer bij de hand gehad. Gezegd dat op de site meedere mensen klagen sinds een week. Hij had hier geen verklaring voor. Dus als je het zeker wilt weten dat het niet aan ons ligt. Modem stroom er af. Router uitzetten. Computer rechtstreeks aansluiten dan moet je weer een gigantische snelheid van downloaden hebben, Ik in ieder geval heb geen resultaat zelfs nog lager als dat het was ook in de nacht gisteren.

Als je eens een trace uitvoert naar een site.
- Start
- Uitvoeren
- CMD
- intypen: tracert www.upc.nl

Dan komt er bij de hops de reactiesnelheid te staan.
Kan je die eens laten zien, dan kan je ook zien waar de vertraging optreedt.

Ik heb die trace uitgevoerd, maar het zegt mij nog niks. Ik heb nr.1 t/m 5 wat dingen in staan, vanaf 6 t/m 30 time out.

Wist niet hoe je dit kon kopieren. Heb het even opgeschreven hoop dat je er uit komt.

1 3ms < 1ms < 1ms dan ip.nr.
2 5ms 6ms 7ms dan router nr.
3 8ms 17ms 8ms atm11-0.ah00rt03.brain upc.nl(dan weer nrs.
4 15ms 14ms 12ms p14232085.net.upc.nl (dan weer nrs.
5 16ms 14ms 14ms p14233068.net
6 * * * time-ot bij opdracht

De laatste gaat op deze manier door tot en met 30.
De trace is voltooid.

Bedankt in ieder geval voor je moeite.

Hoi !

Ik had ook Chello classic i.cm. internet-telefonie; heb dat vorige week om laten zetten naar dat combi internet 6 Mb/onbeperkt bellen !

Kost me niets meer, maar wel sneller !

Greetz,

Harry.

Bedoel je met combi internet de Power 6 mb van euro 39,95? Classic is 8mb en 49,95. Wat haal jij dan voor snelheid?

Dat is dan inderdaad geen slechte deal. Ik heb dus Classic en haal de snelheid die ik eerst had sinds 1 week niet meer. Als jij nu speedtest doet wat heb jij dan nu voor download snelheid met Power. Zit er hard over te denken om mijn Classic aan de wilgen te gaan hangen. Ben benieuwd waar jij nu op uit komt.

Hoi !

Even snel met speedtest.nl:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 663.8 KByte/sec (=5310 kbps)

Greetz,

Harry.

killermenace, ik had meer antwoord van upc medewerker meer verwacht..

Laatst bewerkt:
Dat is heel leuk allemaal.
Ten eerste ik ben hier niet officiëel voor UPC dus ik hoef je niet te helpen, ten tweede heb ik niet toegang tot de systemen waar ik op het werk wel toegang tot heb, dus wordt het een beetje moeilijk nakijken.

Omdat jij vroeg of ik die test wilde uitvoeren heb ik dit gedaan. Wat je dan hiermee bedoelde snap ik dan niet als ik nu zo'n antwoord krijg.

Ik denkt dat 10 mb door UPC terug gezet naar 8 mb, want classic is maar 8.mb, hierna kwam ik upc terug UPC power op 6 mb, dat kon gelijk over gezet kon worden zonder problemen., wat blijkt achter af dat ook van UPC classic UPC af wilde en power naar 6 MB gezet hadden naar UPC. achteraf kon ik ook niet terug zetten naar classic en kreeg een speciale aan bieding.
Dus een film die ik in een brander nu drie uur doe.

Ik wilde Harry snor nog bedanken voor zijn hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan