Chello via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basil

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Ik heb gisteren bij een kennis geprobeerd om Internet te installeren op 3 pc's via een router. Dit is helaas niet gelukt. Als ik de kabel rechtstreeks aansluit op een pc krijg ik wel verbinding maar doe ik hem in de router lukt het niet. Ik heb alle pc een uniek IP-nr gegeven: 192.168.2.XX. Het standaard IP-nr. van de router is 192.168.2.1
Volgens de handleiding van de router kan ik deze instellen via IE http:\\192.168.2.1 maar er gebeurt dan niks. Als ik ping naar deze ip krijg ik echter wel antwoord. Later bedacht ik me dat het misschien met de proxyserver te maken kon hebben. Deze is namelijk wel ingesteld. Is dit de oorzaak?

Krijgt je router wel een ip adres? zo nee, heb je wel mac adress van de pc waar ie het wel op doet geclooned in je router?

en als goed is hoef je niet in IE een proxy aan tegeven voor gegebruik.

Ik heb nog niets gecloned omdat ik het niet voor mekaar krijg de router in te stellen. De setup van de router kun je instellen door in explorer verbinding te maken met http:\\192.168.2.1
Maar dit lukt maar niet.

Het is een Barricade Broadband Router van SMC type SMC7004ABR

Volgens mij(chello gebruiker) ondersteund chello de router niet (@home wel)
Je zult met een hub of lan switch moeten werken.
Zo heb ik het ook gedaan
Als je wel met een router wilt werken, moet je dit bij chello aanvragen en dus meer moeten betalen.

Succes

Ik heb hier ook Chello met eenr outer en dit werkt perfect.
Je moet alleen de PC's geen ip nummer geven, maar alles op automatisch zetten.
Sluit eerst één PC aan op je Chello modem en kijk of dit werkt. De proxy server moet je uitschakelen.
Reset dan de router en sluit alles aan.
Op welke systemen draaien de overige PC's?

Het probleem is dat ik alle suggesties pas vanavond kan uit proberen. Ik begin zonder proxyserver mocht dit niet lukken dan zet ik de IP-nummers weer op automatisch. Volgens de leverancier van de router is deze wel geschikt voor Chello. Op 1 pc draait Win98 de andere 2 met XPhome.

Mac adress klonen

bij mij werkt chello ook achter een router. Je zult in de router het mac adres van je netwerkkaart moeten klonen. Chello controleert nl het macadres. voor de rest staat bij mij alles op automatisch toewijzen en fungeert de router als DHCP server.

Proxy aan of uit maakt voor de verbinding niets uit.

Het kan ook dat je de verkeerde kabel gebruikt. Want als je de computers wel op elkaar aan kunt sluiten met dezelfde kabel en dan doet alles het wel . Dat had ik ook, maar voor de verbinding van de computer naar de router heb je een andere kabel nodig. Moet je maar even in de computerzaak vragen hoe dat precies heet, maar bij werkte het daarna wel.

Het probleem zat hem in de proxyserver. Nadat ik deze uitgezet had kon ik op de setup van de router komen en verliep alles volgens het boekje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan