Chello: Witte motorolla modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supersurver

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Berichten
379
Hallo allemaa,

Ik moet bij iemand het internet delen... hij heeft Chello en een witte motorolla modem.. .maar wat mij opvalt is dat die modem een usb en een netwerkpoort heeft :S kan ik die poorten beide gebruiken?? duz..op beide poorten 1 pc en dan ook internetten?? of moet ik een router gebruiken om het internet te kunnen delen??

Alvast bedankt!
 
Je hebt maar 1 van de twee aansluitingen nodig.
Of USB of Netwerkpoort.
Voor de rest op de host pc het internet laten delen.
Dus pc aan elkaar vebinden met een netwerkkabel.
 
Ik heb ook zon modem van chello. en ik heb het internet via een router (e-tech) verdeeld. (over drie computers)
 
Geplaatst door Supersurver
Hmm....maar kun je ze ook niet beide gebruiken??
Volgens mij niet.
Je kan namelijk maar met 1 pc het internet op.
Chello zou dan wel erg dom bezig zijn als je op alle twee de aansluitingen tegelijk een pc kan koppelen.
PS Chello is zo ie zo altijd al dom bezig:rolleyes:, maar dat is een ander verhaal)
 
Hmm... jammer :( was wel leuk geweest :D

En als ik er now een router tussen zow zetten moet ik dan nog wat aan de instellingen van de andere pc die er al op zit veranderen???
 
Nee van de pc in principe niet. ligt eraan wat voor router je koopt.

Ik heb er zelf 1tje van E-tech (en heb ook chello en een witte mottorolla modem)

Je zet je systeem uit en alles en je koppelt de router ertussen, je systeempje aan, dan controleer je of je een juist ip adres krijgt via je router (in principe zou dit geen problemen opleveren) als dit zo is, gooi je internet open en gaat naar de pagina die vermeld staat in je handleiding. En stelt alles juist in zoals het beschreven staat. E voila je hebt internet, volgende computer erop aan. En klaar is klara.

Heb het nu over een e-tech router he, hoe het bij anderen werkt zou ik niet weten.
 
hoe het bij anderen werkt zou ik niet weten.
Dat weet de handleiding wel ;)
En meestal hoeft dat niet moeilijk te zijn, omdat de computers bij de moterola al ingesteld zijn op automatisch ip toewijzen. En nu ipv dat de kabelmodem je ip toewijst gebeurt dit door de router.
Meer info? Check de handleiding :p

Groetz
[RHF]BLaKe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan