Chello

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, dat is niet waar, wat er hoort te staan.

Client voor Microsoft Netwerken = overbodig, anders moet je telkens wachtwoord invoeren, of op oke klikken. Alleen van toepassing als je een netwerk hebt.

Externe Toegangsadapter en TCP IP -> Externe Toegangsadapter (horen bij elkaar) = ook overbodig. Volgens mij alleen nodig, als je internet wilt delen.

TCP/IP bestaat uit een aantal tabbladen. Alle instellingen/opties al doorgenomen?
 
Ik heb ook geen externe toegangs adapter staan hoor.
(heb ook Chello)
Staat bij TCP/IP alles op automatisch?

Heb je dit nog geprobeert?

ga eens naar start /uitvoeren type WINIPCFG en enter
releass all en dan drukken op renew all dan word je ip vernieuwd .neem aan dat je instellingen al gedaan zijn van internet.
 
Ja ik heb alles op auto staan.
Wanneer ik naar winipcfg ga, krijg ik het volgende:

IP autoconfigadres: 169.254.221.122
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway: nix

Trouwens er is ook nog een telefooninbelverbinding op de zelfde comp geistalld.. geeft dit problemen?

En ik kan wel pingen in DOS, dus de netwerkkaart is goed geinstalleerd!
 
En als ik in winipcfg op VERNIEUWEN klik, krijg ik na een tijdje:

Fout

De DHCP-server is niet beschikbaar: De adapter wordt vernieuwd.

???
 
chello ellende

Heb zelf ook Win 98 en heb ook gekozen voor de basisinstallatie, gelukkig weet ik er ietsje van anders
had ik het echt niet meer geweten want de helpdesk komt bij problemen met niet ter zake doende standaardideeen als win opnieuw installeren, zonealarm erafhalen, apparaatbeheer bekijken, ze lezen
alles duidelijk stap voor stap op van een formulier dus heb je nog nooit zo'n komische en nutteloze helpdesk gehoord :D
Zelf had ik ook enkele malen ineens zonder iets gedaan
te hebben geen verbinding meer de volgende dag, ten
einde raad het stroomstekkertje eruit gehaald, even gewacht en toen opnieuw aangebracht en hopla : weer internet, dat eenvoudige truukje heb ik later met succes herhaald maar dat werkt natuurlijk niet bij iedereen.
Overigens, wat je daar zegt over je inbelmodem : op de site van chello staat dat dat gewoon samengaat met de kabelmodem, dat heb ik ook gehoord van andere
helpmijers, maar bij mij werkt het zeker niet en heb die modem dan ook onklaar gemaakt waarna ik gelijk verlost was van een aantal problemen :eek:
 
het ip dat jij hebt klopt niet.verwijder je netwerkkaart in apparaatbeheer en herstart je pc .dan neemt hij niet de oude instellingen weer over .herinstall je drivers na nieuwe opstart.reset je modem ff 5 min uitzetten of knopje gebruiken voor 5 sec .
kijk nu weer bij START dan bij UITVOEREN of als je engelse win98 hebt bij RUN type daar WINIPCFG in en druk op enter je zou dan een ander ip moeten hebben 62.194.?.??? . en anders weer vrijmaken en vernieuwen releas/renew en ok drukken daarna weer internet settings instellen via lan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan