Chemische Aspecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ciberth

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Ik weet niet of ik het hier goed plaats maar ik heb een belangrijke en intressante vraag.

Ik moet voor chemie een spreekbeurt geven ik wil dit doen over computers.
Daarom wil ik het van het uit de pc halen en elk chemisch aspect behandelen.
Helaas weet ik er niet veel over EN ik vind hier NIETS over terug op het internet egt raar ?

Kunnen jullie me alseblieft helpen ???

Zo gestructureerd mogelijk als het kan om het toch nog te kunnen verstaan

Alvast bedankt

Welkom op Helpmij.:)

Ik doe zomaar even een gooi. Denk aan de condensatoren/Elco's
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrolytische_condensator
http://nl.wikipedia.org/wiki/Condensator

Misschien ook zoeken op het productie proces?

Bedankt voor je snelle antwoord maar dit is wel nuttig, maar toch ook weer niet wat ik zoek
ik wil egt zeggen bij de productie moederbord w' er gebruikt gemaakt van vb. broom, ...
en wat het nut, invloed, etc. is van deze stof

px ik heb gehoord dat ze groene thee gaan gebruiken i p v de stoffen :p:p

Daarom gaf ik al aan om naar het productie proces van het moederbord te kijken.:)

Zal eens gaan kijken of ik wat kan vinden.
(Beloof niks)

Staat het onderwerp al vast? Er zitten nameijk zoveel verschillende materialen verwerkt in een computer, daar kun je wel 2 dagen mee vullen.
Ik denk dat je beter 1 onderdeel van een computer kunt nemen en daar iets mee doen.
Trouwens, een lcd monitor/OLED monitor is qua gebruik van chemische componenten veel interessanter dan een computer :)
The rest is up to you.

Staat het onderwerp al vast? Er zitten nameijk zoveel verschillende materialen verwerkt in een computer, daar kun je wel 2 dagen mee vullen.
Ik denk dat je beter 1 onderdeel van een computer kunt nemen en daar iets mee doen.
Trouwens, een lcd monitor/OLED monitor is qua gebruik van chemische componenten veel interessanter dan een computer :)
The rest is up to you.

bedankt voor de tip
maar ik wil iedereen het algemene van een pc uitlegge en de hardware maar omdat het chemie is wil ik ietswat chemische stoffen vertonen en kijken

zouden proefjes lukken?

Ik zie de combinatie hardware/chemie in jouw geval niet zo. Het uitleggen hoe een pc werkt of wat er in zit heeft weinig tot geen raakvlakken met echte chemie zoals ik denk dat je het bedoelt.
Proefjes doen? Ja, je kunt onderdelen verhitten, verdampen en oplossen (best wel gevaarlijk) om te zien wat er gebeurd en zo tot bepaalde conclusies komen. Maar ik heb het idee dat je nog helemaal niet weet wat je moet doen.
Ik weet niet welke opleiding je volgt en op welk niveau, maar misschien is het handiger iets makkelijkers te nemen voor je spreekbeurt. Al eens bekenen wat er allemaal gebeurd in/met een batterij in verschillende omstandigheden? Hierover kun je met gemak een uur babbelen en proefjes doen. Bijna succes gegarandeerd :thumb:

Ik zie de combinatie hardware/chemie in jouw geval niet zo. Het uitleggen hoe een pc werkt of wat er in zit heeft weinig tot geen raakvlakken met echte chemie zoals ik denk dat je het bedoelt.
Proefjes doen? Ja, je kunt onderdelen verhitten, verdampen en oplossen (best wel gevaarlijk) om te zien wat er gebeurd en zo tot bepaalde conclusies komen. Maar ik heb het idee dat je nog helemaal niet weet wat je moet doen.
Ik weet niet welke opleiding je volgt en op welk niveau, maar misschien is het handiger iets makkelijkers te nemen voor je spreekbeurt. Al eens bekenen wat er allemaal gebeurd in/met een batterij in verschillende omstandigheden? Hierover kun je met gemak een uur babbelen en proefjes doen. Bijna succes gegarandeerd :thumb:

Ik weet degelijk wat ik wil. Ik zit in vierde jaar wetenschappen ik wil hun aantonen dat er veel chemische processen schuilen bij de informatica meer niet ...
daarvoor zoek ik info en miss tips trucs en proefjes

Bij vervaardigen van CPU's komt 't een en ander kijken... Van zand tot chip kan een leuke tittel zijn:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan