Chicky.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Berichten
424
Hallo,
krijg ik zojuist een virusalert van Norton dat er een virus is gevonden: een Trojan genaamd chicky.exe.
Helaas kan Norton er niets mee. Ik ook niet.
Wie weet raad?
Rudi.
 
Heeft Norton hem wel in quarantine gezet?
zo ja dan kan je hem daar laten verwijderen.

Weet je zeker dat je het goed opgeschreven hebt.
Ik kan er namelijk niks over vinden.
 
Hallo,
dat is juist het probleem: Norton kan hem niet verwijderen en zet hem dus ook niet in qarantaine. Op Google had ik ook al gezocht. Ik heb het bestandje handmatig verwijderd maar weet niet of het ergens sporen heeft achtergelaten.
 
Zie bijlage voor de melding van norton
Rudi.
 

Bijlagen

  • chicky.gif
    chicky.gif
    29 KB · Weergaven: 47
Laat je pc online scannen op de link die Seeburg100 gaf.
Je kan in windows een zoek opdracht(uitgebreid) opgeven met de naam van het bestand.
Kijk of ie nog wat vind.
 
Hoi rwissink,

Kijk eens of je hem met Ctrl-Alt-Del kunt vinden in de lijst met draaiende processen en stop het dan.
Waarschijnlijk krijgt NAV hem dan wel weg.
Als je dan nog steeds problemen hebt download dan HijackThis. Uitleg en downloadlink vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het programma, klik dan op Scan > Save log, sla het log op als een .txt bestand en plak en knip het naar je volgende bericht.

Groetjes,

Pieter
 
Hallo allemaal,
ik heb het bestand handmatig verwijderd en daarna de hele pc opnieuw gescand. Daarna niets gevonden. Dus dat is opgelost. Dank voor ieders medewerking!
Maar ik blijf wel nieuwsgierig wat dit nou is geweest.
Groetjes,
Rudi.
 
Ik ook. Geen idee waar je het vandaan gehaald hebt?
Mocht je het wel weten, geef dan geen link maar PB me die even.

Groetjes,

Pieter
 
rwissink,

Chicky.exe is niet de naam van de trojan.
Norton antivirus heeft hier de heuristische functie gebruikt die erin zit. Dat wil zeggen dat het een soms een virus, worm of trojan kan vinden zonder dat daar nog virus definities ertegen zijn. Een dan krijg je een waarschuwing dat het een backdoor trojan is, zonder de naam erbij. Het is zeg maar een groep van trojans die nergens te plaatsen zijn door Norton.
Wat je in zo een geval altijd het beste kunt doen is met Norton in de veilige modus scannen en hem dor Norton laten verwijderen.

Je kunt het bestand (chicky.exe) ook in de veilige modus handmatig verwijderen. Meestal ben je dan gelijk van je probleem af. Maar check altijd voor alle zekerheid of er in de registry of in je win.ini nog iets in zit.

Voor meer informatie zie hier:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.trojan.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan