China en restricties met software en Exact website

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Goedemiddag,
Weet iemand of je in China ook toegang hebt als een website als Exact?
Verder heb ik ook een webdav verbinding naar TransIP cloudoplossing STACK.
Zou dat werken?

Ik zal het ook de leveranciers vragen maar wellicht hebben jullie ook tips erover.

Bedankt!

China staat niet alleen bekend om het land met de langste muur ter wereld, maar ook de grootste firewall ter wereld.
Hier kan je testen of een domein toegankelijk is:

https://www.comparitech.com/privacy-security-tools/blockedinchina/

Ter voorbeeld, en net getest:
nu.nl - Toegankelijk
telegraaf.nl - Toegankelijk
helpmij.nl - Toegankelijk
Nos.nl - Niet toegankelijk
tweakers.net - Niet toegankelijk

Laatst bewerkt:
Is er ook een site dat je landen kan kiezen en welke sites daar geblokt worden? Hier hebben we het alleen over china.

Is er ook een site dat je landen kan kiezen en welke sites daar geblokt worden? Hier hebben we het alleen over china.

Je kan een ping of traceroute test doen vanaf vele landen over de wereld. Daar zijn sites voor.
Maar het zegt nog niks of een website de toegang tot een bepaald land softwarematig blokkeert.

Als.... ik daar zou zitten zou ik er een voorkeur aan geven om via een VPN te werken.
Heb er geen ervaring welke VPN aanbieders het beste resultaat geven om een beter resultaat te krijgen dan zonder VPN.
Uiteraard meestal zijn de goede VPN's niet gratis.
PS: Ik heb een eigen VPN server thuis via deze kan ik thuis bij data, maar als er een publieke Wifi is ergens in NL (eigenlijk vooral Europa), dan doe ik het surfen/mailen/financiële zaken (zoals onze bank) ook via mijn VPN. Of zo'n thuis VPN in China zou werken? Geen idee, vraag eens rond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan