chinees / koeterwaals

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ik heb vanmiddag allerlei updates van windows binnengehaald en geinstalleerd, de gewone routine. nu start ik nog even m´n computer op en zie alleen maar chinese )0f zoiets' weergave.
Ik hoop dat ik de juiste jpeg heb ingevoegd als voorbeeld. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen wat ik moet doen=
Dank en gr. BTABekijk bijlage 76377

Je buroblad is mooi maar die tekens..zucht
Je zegt win updates te hebben binnengehaald dus denk ik dat je daar zelf weinig aan kan doen.
Probeer een systeemherstel naar een dag vòòr gisteren ( vòòr die download) en kijk of de goeie situatie is hersteld.
Haal dan nog 's de updates binnen wanneer win erom vraagt en kijk wat er gebeurt - dit lijkt mij een stofje in de software.
sxxs

En hoe doe ik dat, als ik alleen maar tegen koeterwaals kan aankijken. Ik weet echt niet waar/hoe dat zit:-((((

Doe eens: Windowstoets + R (dat is het uitvoeren menu)
Dan invoeren: %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe

Laatst bewerkt:
Helaas pindakaas. Teruggezet naar zondag, maar nog steeds chinees-koeterwaals:-(((

Helaas. Het waren er heel wat. Ik had de laatste tijd niet geupdate en heb gisterenmiddag voor het afsluiten de updates binnengehaald en uitgevoerd en toen afgesloten, overigens zonder vreemde meldingen. Toen ik gisterenavond laat nog even opstartte op naar m´n mailtjes te kijken kreeg ik de chinese instellingen.

Probeer eens in de veilige modus op te starten, kijken wat er dan gebeurt.

Als je je computer opstart meermaals voordat je het windowslaadscherm krijg op de toets: F8 drukken.
Dan krijg je een keuzemenu en kan je kiezen voor 'veilige modus'.
ga eens na of je daar ook die vreemde taalinstelling hebt.

Ik was even blij omdat aan de icoontjes de gewone namen van de programma's hangen, maar zodra je iets aanklikt gaat alles weer in het koeterwaals:-)

hmmmz... ok...

doe eens: rechtermuisknop op je bureaublad > Eigenschappen (dat is de onderste optie)
Dan bij het eerste tabblad (dat is thema's) een uit het lijstje de thema's proberen.
Mogelijk dat hij het daarmee aanpast.(zou opzich niet uit moeten maken, maar proberen kan geen kwaad ;))

Gelukkig is m'n man zo verstandig geweest om een image te maken. Hij is zojuist thuisgekomen en heeft eea hersteld.
Ik wil jullie hartelijk danken voor het meedenken. Wat het is geweest is helaas niet duidelijk. Hopelijk gebeurt het niet weer. Ik heb echt alle beveiligingsmaatregelen die je maar kunt bedenken, blijkbaar is het soms toch niet genoeg.
Nogmaals bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan