Chips??

Status
Niet open voor verdere reacties.

DickBrouwers

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Hallo,

Ik heb hier een Q6600 @ 2,4 Ghz, 2 x 2 GB DDR2 geheugen, een Radeon HD 5570 (PCIe) videokaart, 2 x Hitachi SATA harde schijven van 500 GB elk, een Coolermaster voeding van (dacht ik) 640 Watt. Dit alles kunstig in een Acer Aspire M5640 kast gedrapeerd met daar bovenop een externe usb-HD.

Het moederbord dat er nu inzit is een ASRock G31M-S.

Wat is het probleem?

Het (voornaamste) probleem is, dat doordat de videokaart een nogal omvangrijke koeler heeft, een van de 2 SATA HD-aansluitingen op het mobo domweg eruit gedrukt is. Er hangt dus 500 GB te niksen :evil:
Mee speelt het feit dat dit mobo niet voldoende interne usb-aansluitingen heeft (de kast heeft 4 x usb achter en 5 x front i.c.m. een cardreader) en dat ik het sowieso een wazig ding vindt (hangen allerlei vreemde mee-opstartende dingen aan, ASRock OC Tuner, IES, prrrttt).

Wat wil ik?

Ik ben op zoek naar een moederbord waar ik m'n huidige spullen op kwijt kan, bij voorkeur een full-size bord want plaats genoeg in de kast.

Alleen, op Ebay (.de) staan genoeg socket 775 mobo's, met chipset P35, 650i, Intel G45 Express en nog meer...

Welke moet ik hebben? Zijn er "pitfalls" waar ik op moet letten?

Duss..... Welke chipset?

als het moederbord nog werkt lijkt het me niet slim om een andere aan te schaffen
het spul wat je nu hebt is EOL (end of life) meer geld er in investeren verlengt dus niet de levens duur van de hardware die er op aangelsoten kan worden
in principe is de Q6600 nog een prima quad core cpu echter is het kopen van een nieuw moederbord voor socket 775 erg duur, die dingen worden vrijwel niet meer gemaakt
wil je persee meer USB aansluitingen dan raad ik een USB hub aan

herinstalleer je computer zonder al die oc tuner toeters en bellen en maak je pc software matig schoon en dan zullen al die problemen die je zojuist hebt opgenoemd ook verdwijnen

Laatst bewerkt:
EOL of niet, alle randapparatuur werkt nog prima, alleen die SATA-aansluiting is kapot... Ik verwacht niet dat die na herinstallatie weer gaat werken, net zomin als dat ik verwacht dat er dan opeens meer interne usb aansluitingen zullen zijn.
De voeding is 1 jaar oud, de videokaart ook zoiets, alleen de HD's zijn wat ouder (5 jaar?) en EOL is bij mij als ze het niet meer doen en zover is het nog niet. Het ASRock mobo dat er nu in zit was een "paniek"-aankoop, de pc moest a.s.a.p. weer werken.
De huidige windows-install is trouwens pas 7 maanden oud.. net als het mobo.

Een mobo op ebay.de is vanaf zo'n 20 euro te krijgen. Alleen heb je dan de keus uit allerlei chipsets. En daarin verdwaal ik. Vandaar mijn vraag.

http://www.ebay.de/sch/Mainboards-/...nboards&_fln=1&_ssov=1&_trksid=p3286.c0.m1539 <-linkje naar ebay.de ter illustratie ;-)

Laatst bewerkt:
de p5q pro van asus is dan een goede keuzen
klikerdeklik
en hij heeft 12 x USB 2.0, moet genoeg zijn neem ik aan?
P45 was de laatste chipset die uitkwam voor socket 775

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan