Chipset en Architectuur komt dat overeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nogrend

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Goede dag,

Wegens een defecte moederbord was ik aan het rond kijken voor een nieuw moederbord. Op de website van Conrad heb ik twee leuke moederborden gezien.

Omdat ik al een processor had (Core 2 Quad Q6600), heb ik op Wikipedia gelezen dat de Fitting van het moederbord "Socket LGA775" moet zijn.

Ik vond dus twee potentiële moederborden: de "Asus P5Q DELUXE moederbord S775" en de "Asus P5Q PRO Turbo mainboard SO.775".

Bij beide technische specificaties stond: "Chipset: Intel P45". Op Wikipedia stond in de tabel "Overzicht van de processoren" bij Architectuur bij mijn processor: "65 nanometer" is. Bij andere processoren stond bij Architectuur: "45 nanometer".

De P45 van de Chipset en de 45 nanometer van de Architectuur brengen mijn in de war.

Dus mijn vraag: moet de chipset van het nieuwe moederbord overeen komen met de architectuur van mijn processor.

Ik weet dus nu niet zeker, dat ik bij wijze van spreken, appels met peren aan het vergelijken ben.

Btw. als mijn processor op beide moederborden kan, welk moederbord kan ik het beste nemen.

Met vriendelijke groet,

Nogrend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan