Chipset Heet, MSI K9N Neo v2

Status
Niet open voor verdere reacties.

headshot

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
ik heb een probleempje, ik heb het moederbord MSI K9N Neo v2 zoals beschreven staat in de vraag.
dit moederbord wordt aardig heet, ik zie staan bij everest (MCP) 52 graden idle.
als ik ga gamen (COD4) en dat doe ik een uurtje zit hij over de 60 graden.

nou heb ik gelezen dan een chipset niet zo veel meer kan hebben, dus ik wil een koeler op het koelblok van het moederbord zetten.

dit is het moederbord, als ik aan het koelblok voel (waar MSI op staat) is die aardig heet, daar wil ik een koeler op zetten.

wat ik wel voel met mijn hand is dat het koelblok aardig heet is, dus het probleem is niet dat de warmte overdracht tussen de chip en het blok niet goed is.

wat ik al geprobeert heb:

nieuwe koelpasta tussen de chip en het koelblok.
het koelpasta wat er op zat was helemaal hard, ook lastig te verwijderen, deze heb ik vervangen door arctic silver 5, dat scheelde 1-3 graden.

mijn overclock weer terug gezet van 3,3Ghz naar 3Ghz, maar dat maakte geen verschil.

1, is het verstandig om gelijk een ander koelblok er op te zetten met een actieve koeler?, of alleen een koelertje op het blok wat er al zit?

2, is het koelblok (waar MSI op staat) echt MCP wat ik bij everest zie?

Mijn systeem:

CPU: amd athlon ×2 6000+ (3 Ghz)
Ram: 2×1 gig kingston 667Mhz dual channel
Moederbord: MSI K9N Neo v2
videokaart: Jetway 8800gt 512 mb
voeding: HKC 580 watt.

ik heb nog 2× 120mm fan er in en 1×80mm fan.
1× 120mm voor onder in, 1×120 mm achter boven uit en 1×80mm in het sidepanel in.

ik hoop genoeg info te hebben gegeven en hiermee geholpen te kunnen worden.

het is ook wel warm weer ook niet waar.
dus alles woord wat warmer dan normaal.
je kan inderdaad een chipset koeler aan schafen ook dit heb ik gedaan met mijn,
striker II extreme deze liep al op naar 72 graaden. nu is deze nog niet eens 30.C
haal wel de oude koel rommel weg alvorens de nieuw chipset koeler te instaleren.
en neem een klein beetje silver artic 5 dat spul doet wonderen.

Laatst bewerkt:
arctic silver 5 heb ik al geprobeert, scheelde 1-3 graden.

een nieuw blok aanschaffen is lastig omdat het blok 6 bij 4 cm is en de bevestiging pinnetjes op een rare plek zitten (zie plaatje eerste post).

kan ik ook gewoon een 4 cm koelertje er op zetten met 4,1 CFM? of gaat dat niet veel helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan