chipset te heet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Ik heb bij de computer van de buren eens flink na gekeken want deze had erg veel problemen.

1: fan videokaart kapot. > opgelost door Zalman koeler er op te zetten.
2: veel stof in de kast> stofzuiger pakken fans los halen en zuigen maar..

maar nu 3...

de pc ging steeds uit bij het spelen van een zware game: WoW, halo 2, Hitman Blood Money.
eerst had ik dus het idd dat het de videokaart was maar nog steeds gaat de pc na 2min. gamen uit. en start van zelf weer opnieuw op... er is zelfs een paar keer geweest waar ik bij was dat hij onder windows of nog bij het opstarten opnieuw ging opstarten...

ik heb toen gevoelt aan de chipset koeler(passief) en deze was erg heet...en ik vrees dat dit het geval is want met speedfan is hij 52 graden en de rest is onder de 40....
het is een Soltex moederbord. socket 478(model weet ik zo niet uit me hoofd)

heeft iemand een oplossing of kan hij beter een goed moederbord kopen (bijv. Asus P4P800-X)

Code:
hebt geluk dat ie het nog doet :shocked:

gekky29 zei:
Code:
hebt geluk dat ie het nog doet :shocked:

toch niet :s doe ik regelmatig moet je ook eens regelmatig doen draait hij veel stiller

on topic :

monteer er een koelplaat op of een grotere koelplaat en euh

52° is echt niet veel PC slaat maar uit @ +- 65° dus msch zit het probleem ergens anders

geroda zei:
toch niet :s doe ik regelmatig moet je ook eens regelmatig doen draait hij veel stiller

on topic :

monteer er een koelplaat op of een grotere koelplaat en euh

52° is echt niet veel PC slaat maar uit @ +- 65° dus msch zit het probleem ergens anders

Ja met de stofzuiger is uit den boze inverband met statische electriciteit, hiervoor zijn spuitbussen met lucht voor te koop.
Of als je ervaren bent met het sleutelen aan pc's met een compressor heel voorzichtig de stof wegblazen.
Misschien dat je nog een kastkoeler kunt plaatsen.

Laatst bewerkt:
wat zou het anders kunne zijn? hij is virusvrij dus dat is het ook niet...

De temperatuurinstelling om de pc uit te schakelen in het Bios kán te laag zijn ingesteld, kijk eens of de functie ook op jouw moederbord zit en dat je de temp kunt verhogen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan