Chirosite

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Mettes

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Hallow

Ik ben bezig met een 2de en beter versie van onze chiro site (eerste was maar in de rapte gemaakt) maar wat vinden jullie ervan voor ik deze aanpas?

Ik heb het nog niet kunnen testen op en ander scherm dan mijn laptop (15").

Dus hier staat hij en alle opmerkingen zijn welkom ("Foto's" en "Info" werken nog niet)

Alvast bedankt

Ziet er goed uit op een 19"inch scherm met een resolutie van 1152x864. Ook op een 17"inch met een resolutie van 1024x768.:)

Ok hartelijk dank voor de reacties.

Effe een foto album maken en definitief online zetten :D

Ik heb ook eens even gekeken en toch wel wat op- en aanmerkingen.

Allereerst heb ik geen enkel idee waar de site over gaat, en dat zou misschien toch wel makkelijk zijn...

Wat is "Chirojongens Baal"? Ik zou het niet weten en heb het ook niet kunnen ontdekken...

Dan lees ik verder nog de volledige gegevens, dus naam, compleet met adres en telefoonnummer, van een heleboel mensen. En ook dat is niet echt aan te raden op een "openbare" internet site!!!

Dat ge niet weet wat chiro is, is uw eigen ding maar de meeste mensen komen naar de site omdat ze hun kind naar onze chiro of reeds naar onze chiro gaan. Maar zal er wel een beschrijving bij zetten.

De gegevens van de mensen is daar dan ook voor. Langs een kant moet ik je wel gelijk geven maar ik zou geen oplossing weten aangezien bijna al de chirosites dit hebben voor de ouders om contact op te nemen. Een inlog voor ouders is ook niet alles want niet iedereen snapt dit even snel.

Als jij suggesties hebt mag je die altijd geven want ben er ook niet dol op aangezien er wel eens misbruik van gemaakt kan worden.

alvast bedankt

Als ik naar de "leiding" ga zie ik onderaan een onnodige scrollbalk

Bij: fuif > helpers > formulier zou je denk ik beter een gewone pagina kunnen maken.
Daarin een uitleg geven wat het formulier inhoudt, dat het forumulier in .doc formaat is en dan een knop op die pagina met "formulier downloaden"

Het forum zou ik in een _blank laten openen. Niet in _self.

Bij info > contact zou je nog een mailformulier toe kunnen voegen.
Maakt het voor sommige mensen zonder provider/hotmail/gmail adres ook nog mogelijk om een 'mail' te sturen.

Als laatste zou je bij Info nog een submenu toe kunnen voegen met wat meer informatie over chiro en de verschillende activiteiten welke plaatsvinden.

Overall ziet hij er goed uit.

Ik zal de aanpassingen zo snel mogelijk doen want vind het wel interessant.

Enkel het email formulier moet ik nog opzoeken hoe ik dit maak en was aan het denken dat de mensen dit moeten invullen en dat ik zo wel een mail stuur met de contact gegevens (kan dit misschien automatisch maar dat is nog een stap verder om uit te zoeken).

Zal het zo snel mogelijk wel aanpassen.

In Safari 3.0.4. op Mac OS X Leopard @ 1280x800 heb ik een dubbele scrollbalk. Dus 1 voor de inhoud van pagina's maar ook 1 voor de gehele pagina.

Voor de rest is het een toegankelijke site, persoonlijk zou ik randen van 1px gebruiken maar voor jonge kinderen zijn de wat uitgebreidere kleuren waarschijnlijk leuker om naar te kijken.

Mailform maken met HTML kan je hier wel info over vinden:
http://www.weballey.nl/forms/emailform.html

Als ik dit mail formulier test dan wordt outlook geopend voor een mail te sturen maar ik zou liever hebben dat de mail automatisch verzonden wordt.

Ik heb hier denk ik een interessante code gevonden maar snap niet volledig wat 'geldig SMTP adres ' moet zijn of waar ik dit vind of heeft iemand een betere code?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan