Er is in Herstelconsole nu niets te doen relevant is, dat schreef ik eerder al.
Gewoon morgen nog eens verder kijken of er met Hirens resultaat te boeken is. Heeft Hirens de harde schijf gerepareerd, maar het blijft nog steeds fout gaan, dan zou ik een zgn. in-place upgrade doen van XP (wordt ook wel reparatie-installatie genoemd).
Betekent dat je aan een hoop voorwaarden moet gaan voldoen:
a. Je moet een XP CD hebben van dezelfde soort (Home of Prof), van dezelfde taal én van hetzelfde Service Pack niveau is als wat er nu op je pc staat. Mocht je XP CD 'achterlopen' (bijv. wel SP1 hebben maar op je pc staat SP3), dan zul je een nieuwe XP installatiecd moeten maken waar je het juiste SP in integreerd ('slipstreamt'). Een handig programma hiervoor is
nLite, waarbij je tijdens het gebruik aangeeft Service Pack integreren en Opstartbare ISO maken.
Als je niet weet wat er op je pc is geïnstalleerd als SP, gebruik dan SP3.
Downloadlink SP2 voor XP NL:
link
Downloadlink SP3 voor XP NL:
link
b. Je moet de CD-key (ook wel product-key genoemd: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX) hebben die geldig is voor jouw XP.
Je kunt die o.a. met de Hirens Boot CD (opgestart als Mini Windows XP) uit de XP op je harddisk achterhalen via
Dubbelklikken op het HBCD icoon op de desktop
Menu -> Password / keys -> XP Key Reader / Changer -> knop Read Remote Key -> [Blader naar de C:\Windows map en druk op Ok. Wacht even en de code zou moeten verschijnen in het veldje Product Key. Je kunt daar trouwens ook meteen zien wat voor versie XP het is en voor welke taal in het vakje Windows-Version]
c. Kijk
hier (Engels) of
hier (Nederlands) of
hier (Nederlands) voor de stappen waar het om gaat bij zo'n in-place (herstel-)installatie.
Goed, je kunt wel even vooruit lijkt me!
Hopelijk is alles direct weer in orde na bestandsreparaties met de Hirens Boot CD, maar je weet in ieder geval wat je verder nog kunt gaan doen als dat geen oplossing biedt / Windows nog steeds niet goed opstart.
Tijs.