chkdsk blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
de computer is al zeker 20 minuten niets meer aan het doen. Wat nu? Dat wat je aangeeft van het downloaden van Hiren's Boot kan ik pas morgen doen. Mijn laptop is van het werk. Deze is zo beveiligd dat ik er niets mee kan downloaden, heb ik net geprobeerd, maar werkt niet. is er nog een andere mogelijkheid?????
H.

Zo snel niets in beeld. Wellicht heb je een buurman/vriend/collega die even die Hiren CD voor je maken kan.

Tijs.

Toch bedankt. Het probleem is niet opgelost, maar dan ga ik er morgen mee verder.
Maar nu kan ik de computer ook niet meer opstarten in de veilige modus.
Ik heb de computer nu opgestart via de CDrom om in de herstelmodus te komen.
De R ingetoets en zit nu in C:\WINDOWS>

Zijn er nog andere manieren (commando's) dan om iets te herstellen??

Er is in Herstelconsole nu niets te doen relevant is, dat schreef ik eerder al.

Gewoon morgen nog eens verder kijken of er met Hirens resultaat te boeken is. Heeft Hirens de harde schijf gerepareerd, maar het blijft nog steeds fout gaan, dan zou ik een zgn. in-place upgrade doen van XP (wordt ook wel reparatie-installatie genoemd).
Betekent dat je aan een hoop voorwaarden moet gaan voldoen:
a. Je moet een XP CD hebben van dezelfde soort (Home of Prof), van dezelfde taal én van hetzelfde Service Pack niveau is als wat er nu op je pc staat. Mocht je XP CD 'achterlopen' (bijv. wel SP1 hebben maar op je pc staat SP3), dan zul je een nieuwe XP installatiecd moeten maken waar je het juiste SP in integreerd ('slipstreamt'). Een handig programma hiervoor is nLite, waarbij je tijdens het gebruik aangeeft Service Pack integreren en Opstartbare ISO maken.
Als je niet weet wat er op je pc is geïnstalleerd als SP, gebruik dan SP3.
Downloadlink SP2 voor XP NL: link
Downloadlink SP3 voor XP NL: link
b. Je moet de CD-key (ook wel product-key genoemd: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX) hebben die geldig is voor jouw XP.
Je kunt die o.a. met de Hirens Boot CD (opgestart als Mini Windows XP) uit de XP op je harddisk achterhalen via
Dubbelklikken op het HBCD icoon op de desktop
Menu -> Password / keys -> XP Key Reader / Changer -> knop Read Remote Key -> [Blader naar de C:\Windows map en druk op Ok. Wacht even en de code zou moeten verschijnen in het veldje Product Key. Je kunt daar trouwens ook meteen zien wat voor versie XP het is en voor welke taal in het vakje Windows-Version]
c. Kijk hier (Engels) of hier (Nederlands) of hier (Nederlands) voor de stappen waar het om gaat bij zo'n in-place (herstel-)installatie.

Goed, je kunt wel even vooruit lijkt me! :)

Hopelijk is alles direct weer in orde na bestandsreparaties met de Hirens Boot CD, maar je weet in ieder geval wat je verder nog kunt gaan doen als dat geen oplossing biedt / Windows nog steeds niet goed opstart.

Tijs.

Hallo, ik wil nu de hiren'boot cd maken. Ik klik op de link, kom op de site van Hiren, klik op continue. Dan geeft hij wel de laatste versie aan (10.4), maar DAN?????? Hoe krijg ik dit gedownload. :confused:

Misschien toch even een korte samenvatting:
1. mijn computer bleef vasthangen
2. kon wel de computer nog opstarten in veilige modus (toen nog, nu niet meer)
3. wilde herstelconsole gebruiken, maar bleef iedere keer bij 55% hangen
4. Heb bovenstaande adviezen gebruikt
5. Helaas, nu doet de computer niets meer, dus ook niet in veilige modus. Als ik de origineel meegeleverde cd gebruik voor de herstelconsole te gebruiken, blijft iedere keer bij 55% hangen
6. Ik krijg de hiden boot cd niet gedownload (weet niet hoe het moet)
7. ik heb de Medion computer en nog de originele XP cd
8. Is het niet beter/makkelijker om alles gewoon opnieuw te installeren????

of wie heeft nog een goede tip over het bovenstaande?
Het moge duidelijk zijn dat mijn kennis van computers niet zo groot is.
Alvast bedankt

Hallo, ik wil nu de hiren'boot cd maken. Ik klik op de link, kom op de site van Hiren, klik op continue. Dan geeft hij wel de laatste versie aan (10.4), maar DAN?????? Hoe krijg ik dit gedownload. :confused:

Het verhaal van Continue en dat dan de download beschikbaar komt werkt momenteel niet op die site, vorige week (nog) wel.
Rechtstreekse downloadlink van versie 10.4: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo, Weer een stapje verder.
ik heb via jouw link gedownload versie 10.4. Je hebt in het vorige mail aangegeven dat ik dat moest doen, maar nu kan ik niets vinden over deze .ISO bestand waar jij het over hebt. Wat moet ik nu branden???

hirens boot cd.jpg

Het .ISO bestand is dat Virtual Clone bestand, helemaal onderaan in je bijlage getoond.

Tijs.

Dank je wel, dat ga ik dat nu branden en proberen de andere computer weer aan de gang te krijgen met jouw eerdere informatie.
H.

Hallo,
Wat een ellende. De Hiren boot cd gemaakt. Maar ook dat werkt niet.
Wat nu?????
Welke mogelijkheden zijn er nog!!?

"Maar dat werkt niet", wat bedoel je daarmee?
Zo een paar mogelijkheden:
a. De hele C: schijf wordt niet gezien in Hirens
b. De C: schijf wordt gezien in Hirens, de bestandscheck gaat wel van start, maar de check loopt ergens vast, je kunt geen bestanden zien op de C: schijf
c. De C: schijf wordt gezien in Hirens, de bestandscheck gaat wel van start, maar de check loopt ergens vast, je kunt wel bestanden zien op de C: schijf
d. De C: schijf wordt gezien in Hirens, de bestandscheck gaat wel van start, maar de check loopt ergens vast en de hele computer daarmee ook
etc.

Graag even duidelijk maken hoe het precies zit.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas,

a. De hele C: schijf wordt niet gezien in Hirens

Ik heb de schijf (ha ha uiteraard) gemaakt op een andere computer. Daarop geeft hij ook de inhoud weer. Maar zodra ik hem in mijn andere pc doe, kies voor opstart via CD rom gebeurt er helemaal NIETS.
?????????????????

Toch de computer gewoon helemaal opnieuw installeren?? Of zou zelfs dat niet lukken????
Groetjes,
H.

Je verhaal is onduidelijk: Je zegt dat de C: schijf in Hirens niet te zien is, maar een regel verderop zeg je dat de hele Hirens CD niet eens opstart?????

Graag duidelijkheid wat je nu precies bedoeld. Start de hele Hirens CD niet op (de computer doet er niets mee, je ziet geen scherm/balkjes etc. in de weer gaan), dan lijkt het mij dat je de CD verkeerd gebrand hebt. Met dat ImgBurn, optie "Write image file to disk" kan het eigenlijk niet mis gaan.
Met hetzelfde ImgBurn kun je ook een Ubuntu Live CD maken. Je kunt daar in essentie ook mee kijken wat de status is van je systeem, maar werkt minder intuitief dan Hirens Mini Windows XP. hier heb ik informatie daaromtrent bij elkaar gezet.

Als je denkt dat het echt niet meer goed gaat komen, breng dan de pc/laptop naar een pc-reparateur om in ieder geval de gebruikersdata van de harddisk te laten halen (e-mail, documenten etc.). Laat er dan ook meteen een vervangende nieuwe harddisk in zetten en laat hem (of doe het zelf) Windows opnieuw installeren.
Gegeven dat je nu al tijden zit met schijfproblemen ga ik er namelijk vanuit dat de harddisk niet goed meer is. Theoretisch zou het probleem ook op het moederbord kunnen zitten, maar ik schat die kans beduidend kleiner.

Tijs.

Beste Tijs,
Bedankt voor alle hulp.
De hele Hirens cd start niet op. Die ga ik nogmaals opnieuw branden en dan probeer ik het nogmaals. Mocht dat niet lukken:
Dan neem ik je laatste raad in acht en zal inderdaad met de computer naar een deskundige gaan, want het probleem wordt nu toch te groot voor mij.
Het was voor mij deze eerste maal dat ik via deze site problemen probeer op te lossen. Ondanks dat ik zelf niet uit het probleem kom, wil ik nogmaals mijn dank uitspreken. Ik zal in de toekomst zeker vaker van deze site gebruik maken, alhoewel ik natuurlijk hoop dat ik straks niet te veel problemen meer met mijn computer heb.
:thumb:

Daarna zal ik de vraag verwijderen / of aangeven dat het opgelost is.
Groet,
Hub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan