chkdsk en .docx

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsmurf

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, maar dit leek me de beste plaats. Na een crash kreeg ik bij het opstarten een chkdsk scan. Deze scan verwijderde één van mijn .docx bestanden. Is er een methode om dit bestand terug te krijgen?

Hoi,
welkom op Helpmij
als je Xp als besturingssysteem hebt zit je hier goed.
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop/pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).
Gratis RecoverSoftware voor jouw probeem.

Laatst bewerkt:
Hoi,
welkom op Helpmij
als je Xp als besturingssysteem hebt zit je hier goed.

Heb inderdaad XP als besturingssysteem. Is er verder nog informatie die ik moet toevoegen? Dingen als virusscanners lijken me niet echt relevant in dit geval?

Helaas, je systeem is gecrashed.
Gelukkig heeft Checkdisk (chkdsk) het systeem weten te herstellen.

Echter is je bestand blijkbaar opgeslagen op een stukje van de hardeschijf waar het bestandssysteem beschadigd was.
Checkdisk heeft dit gerepareerd maar daarmee is je bestand verloren gegaan.

Het is mogelijk om je bestand nog terug te krijgen, en het is zeer de vraag of als je hem terug krijgt het bestand nog te openen is.

edit:
Probeer de gratis herstelsoftware recuva die "Mik Zjegger" hierboven al aangeeft, niet geschoten is altijd mis.

Met de software van Mik Zjegger heb ik een versie van het bestand weten te herstellen. Heb nu ongeveer 80% van het oorspronkelijke Word bestand terug. Beter dan niets in ieder geval. Nu heb ik nog wel een FILE0000.CHK bestand. Dit is volgens mij het bestand dat chkdsk gemaakt heeft. Is hier nog iets mee te doen?

UnChk werkt niet met .docx bestanden. Heb al geprobeerd de extensie te veranderen, maar dat werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan