CHKDSK F: /F /R oepssss foutje bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwakman

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
hallo

mijn externe hd 500 gb met allerlei films mp3 ed is totall gewist

omdat ik een fout melding kreeg bestans is beschadigd en kan niet worden gelezen

dus ik zoeken op internet kom ik uit op dit forum met een oplossing namelijk doe dit en je hd word gecontroleerd op fouten dus ik heb dat ingevoerd dit dus:CHKDSK F: /F /R

nou was het eindelijk klaar

ik weer kijken of de harde schijf het deed ja hij deed het, maar tot mijn schrik is alles gewist .

is er nog een manier om het te herstellen oid

gr odink

Je kunt eens kijken naar programma's als recuva. chkdsk verwijderd normaal niets, dus als je schijf nu leeg lijkt was er flink probleem met de schijf. Als de core tables verwijderd zijn kan het moeilijk worden.

is mij schijf nog wel goed dan?

heb hem al een paar jaar van WD

er gaan de tientallen films op en af enzo

met recuva is het niks geworden hij heeft niks gevonden

Tja, dat is moeilijk te zeggen. Over het algemeen als zoiets een keer gebeurt met een HD, vooral een die mogelijk warm wordt en veel bewogen wordt, is het vaak wachten op de volgende crash.

Maar misschien is hier iets anders aan de hand. De schade lijkt echter aanzienlijk als ik je verhaal volg en dat doet mij toch vrezen

maar hoe weet je nu eigenlijk zeker of die gechrast is ??

ben nu wel weer bezig met films ed er aan op zetten
het doet dus nog wel ....?
hoe lang gaat een hd meestal mee dan
ben allang blij dat ikmijn foto,s op een andere hd heb

.

Waarschijnlijk is de FAT (File Allocation Table) gewist. Dan staan alle bestanden er nog wel op alleen de "index" waar ze te vinden zijn niet meer.

Maar als jij weer films en meer op die schijf aan het zetten bent dan overschrijf je aanwezige oude maar als "gewist" gemarkeerde bestanden.
Wil je eventueel kijken of er wel nog iets te redden is dan gaat dat zeker niet meer lukken als je er al iets nieuws overheen hebt gezet.

Het advies bij (per ongeluk) gewiste bestanden is altijd: Niet meer aankomen totdat de juiste actie bepaald is.

Laatst bewerkt:
Heb je de computer al een keer herstart? Dat moet nl. altijd na het uitvoeren van dit soort acties op een hardeschijf (schijfcontrole, defragmentatie, registerreiniging, partitionering, formatteren). Daarom gebruik ik ook altijd in zulke gevallen chkdsk <schijfletter>: /f /r /x, waarbij de optie /x voor geforceerde ontkoppeling zorgt.

Je kan bij WDC even een diagnoseprogramma ophalen via de support-site.

ben je er nu al nieuwe dingen op aan het zetten? dan weet je zeker dat het weg is!
Minitool power data recovery (pro, lite kan alleen bestanden tm 1gb grote herstellen) heeft bij mij al meerdere keren geholpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan