Chkdsk/f

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chayka

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Hallo

Misschien is deze vraag al eens gesteld, maar ik kwam het forum vandaag pas tegen en ben dus nog niet in de gelegeheid geweest om vragen etc. te lezen. Maar ik ben bang dat mijn computer het gaat begeven, dus vraag ik het meteen maar.

Als ik mijn computer wil defragmenteren krijg ik dit dat er een Chkdsk/f gepland staat.
En van voor Chkdsk/f uit.

En als ik dat doe via opdracht prompt staat er:
Het type bestandssysteem is NTFS
Kan actieve station niet vergrendelen

Kan chkdsk niet uitvoeren omdat het volume voor een ander proces wordt gebruikt Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?

Dan zeg ik J

Maar de volgende keer als tie wordt opgestart gaat hij het wel proberen maar wordt het ook gelijk en niet door mij weer geannuleerd en blijft het probleem bestaan
Het het in de veilige modus geprobeerd, maar ook daar gaat het op deze manier.
Tot zover had ik de informatie van het internet geplukt, maar verder snap ik het niet meer..

Wat moet ik doen??
Want ik ben nogal afhankelijk van mijn computer sociaal gezien.

Ik heb ook al een tijd dat de computer de ene keer wel de adapter herkent en de andere keer niet en dan moet ik op een knop drukken en dan gaat de computer verder opstarten.
Zou het daarmee te maken kunnen hebben, maar waarom begint hij er dan opeens nu mee?

Van de week ook al een keer dat ik een wachtwoord in moest typen, omdat de computer alleen door de administrator gebruikt mocht worden, maar er heeft nooit een wachtwoord opgezeten en niemand anders heeft deze computer ooit gebruikt??

Heb ook registrybooster scan (gratis nog niet aangeschaft) gedaan en deze scan zegt dat er 408 registry fouten zijn.
Tja het is ook al 3 jaar geleden dat windows weer opnieuw is geïnstalleerd.
En misschien is tie ook wel gewoon aan vervanging toe, hij is nu 4 jaar oud, maar ik hoop dat er nog iets aan te doen is.

Groet,
Chayka

Probeer het eens als volgt:

Rechtsklik op de betreffende schijf in verkenner.
Eigenschappen->extra->nu controleren en beide opties aanvinken.
Dan moet je herstarten, en normaliter doet hij wat er gevraagd wordt.
Dit duurt wel even, afhankelijk van de grootte van je schijf.

Andere mogelijkheid: Installeer de Herstelconsole vanaf de XP CD: link ("Optie 3: De herstelconsole van Windows toevoegen als een opstartoptie").

Dan de pc herstarten en kiezen voor Herstelconsole / Recovery console. Er wordt gevraagd bij welke Windows installatie je wilt aanmelden. Meestal kun je daar gewoon een 1 intypen en op Enter drukken. Er wordt dan om het wachtwoord van Administrator gevraagd. Als je geen wachtwoord had ingesteld, gewoon op Enter drukken.
Dan in de geopende Herstelconsole (uitvoeren door het in te typen en daarna op Enter drukken):
chkdsk c: /p /r

Hopelijk werkt dat (wel) goed.

Succes,

Tijs.

Hoi Coenraad

Helaas dit wil niet want ik krijg de melding dat ik geen schijfcontrole kan uitvoeren, omdat het schijfcontrole programma exclusief toegang tot enkele windowsprogramma's moet hebben wat alleen kan bij opstarten.
Daarna heb ik hetzelfde probleem als ik zeg dat hij het mag uitvoeren bij opnieuw opstarten.

Even over Registry booster, dat is dus troep..!!! Geloof mij maar. Dat programma sloopt meer dan dat het goed doet. En de 408 registry fouten is alleen om je het product te laten kopen. Ik adviseer om het te deinstalleren en alleen nog Ccleaner te gebruiken. Deinstalleer als het kan met Revo Uninstaller. http://www.revouninstaller.com/ Deze tool schoont ook het register op in advanced mode, zodat er geen resten troep van Registry booster achterblijven. Download de free versie. Ik denk wel dat een reboot noodzakelijk is na deinstalleren. Succes....

@Ed58: Geen idee of we hier over hetzelfde spreken, maar ik heb de betaalde versie van Registry Booster gekocht, en wel degelijk uitstekende resultaten geboekt, zonder problemen achteraf.
Ik heb XP Home NL SP3. Er staan ongeveer 150 applicaties geïnstalleerd momenteel. Daarnaast heb ik diverse andere software op mijn systeem gehad die ik ondertussen heb gedeïnstalleerd.

De link naar de software waar ik het over heb: deze

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hmmm, je kan gelijk hebben, echter op diverse andere PC fora komen er toch klachten en problemen binnen na gebruik van Registry Booster. Het valt in dezelfde klasse als Tune up Utilities etc. En waarom zou je de registry boosten anyway..??:p

@Ed58: Ik geef toe dat er normaal gesproken niet veel te 'verdienen' valt met het boosten van de registry, maar er is hier op het forum minstens 1 discussiedraad waarbij het gebruik van Registry Booster ook echt iets opgelost heeft.
Dat telt voor mij als een grote plus.

Tijs.

Dat kan, ik geloof je wel. Het was alleen een waarschuwing om op te passen met dat soort programma's. Ze slopen meestal meer dan dat ze verbetering aanbrengen. De paar goede daargelaten...;)

Ik had het nog niet gedownload hoor, alleen maar de scan gedaan. En ik heb alles er weer afgegooid wat er nog zou kunnen zitten. Alhoewel ik niet echt verstand heb van computers.

thanks voor de tip van cccleaner Maar vooralsnog kan ik niets met die C :confused:

nog een vraag aan Tijs

Kan dit kwaad? Want ik begrijp het niet helemaal en ik ben een beetje bang dat ik er helemaal niet meer inkom. Ik kan goed handleidingen lezen maar verder heb ik geen verstand van computers.

aan ed58

Ik had geen compleet bestand gedownload alleen op t internet test gedaan.

Chayka: chkdsk /p /r draaien in Herstelconsole kan geen kwaad.

Tijs.

Hoi weet iemand liefst Tijs natuurlijk hoe lang de herstelconsole duurt hij draait nu zeker al ander half uur en na 78% begon het weer bij 50% en het duurt wel erg lang. Kan Ik dit gewoon afbreken?

Na ruim 2 uur was hij klaar en probleem is opgelost.
Netjes opgestart het start geluidje ook weer op het juiste moment :) deze dame is helemaal tevreden.
Ik neem aan dat het verder wel goed zal gaan nu. De computer lijkt ook weer wat sneller.
Dank je wel Tijs!

Ik denk dat ik hier mijn computerkennis maar eens ga bijspijkeren al zal ik t.z.t. toch aan windows 7 moeten denk ik..

Maar nu ga ik offtopic :D

Het is gek, maar ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem. Dus ga ik maar proberen het via dezelfde weg op te lossen als de vorige keer. Via de cd van XP.

Ik heb alleen wel een vraag. Hoe kan dit nou komen dat dit soort problemen zich herhalen? Gelukkig draaide mijn computer vanaf de vorige keer als een zonnetje, dus hoop ik dat het nu ook weer goed komt.

Groet,
Chayka

Het is niet de bedoeling oudere topics omhoog te halen ook al zijn ze van jezelf. Om die reden zet ik er dan ook een slotje op.
Uiteraard kun je weer een nieuwe vraag stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan