Chkdsk/f

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chayka

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Vorig jaar oktober heb ik een vraag gesteld over dat als ik schijfdefragmentatie wilde doen ik de melding kreeg dat er een chkdsk/f gepland stond.

Nu krijg ik die melding weer.
Samen met dat als ik de computer opstart de schijf gecontroleerd moet worden en dat wordt dan direct weer geannuleerd, zonder dat ik daar iets over te zeggen heb.

vorig jaar kreeg ik de tip om de herstelconsole uit te voeren via de cd.
Dat heeft geholpen en tot nu toe is het dus goed gegaan.
maar nu hetzelfde probleem

Ik dacht dus, nou dan ga ik het op dezelfde manier oplossen.
Maar ik heb de herstelconsole toegevoegd, maar ik kan er niet inkomen.
Hij start meteen op in windows en hetzelfde probleem blijft

Ik dacht dat ik het misschien niet goed geinstalleerd had, dus probeerde ik het nog een keer, maar toen werd meteen het besturingssysteem afgesloten. Ik schrok me naar, maar gelukkig kon ik er nog wel inkomen.

Heeft iemand en tip hoe ik het dan nu moet doen of is het nu echt einde oefening? Ik ben enorm afhankelijk van mijn computer en heb geen geld voor een nieuwe, dus hoop ik dat het nog is te herstellen.

Hartelijk dank

° Voor je hier aan begint, maak je best even een herstelpunt aan, zodat in geval van problemen, we terug kunnen.

Start » Uitvoeren: regedit

Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE Ga vervolgens naar de subkey:
\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
Verander de BootExecute variabele in: autocheck autochk *

Als dat niet geholpen heeft, download je en voer je deze fix even uit: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/disablecheckdisk.reg

Laatst bewerkt:
Dank je wel, wat je zei over wat ik moest veranderen, dat stond er al, dus ga ik nu die fix uitvoeren.

Ik wilde je/u net vertellen dat het is gelukt.
Na het opstarten ging de computer meteen aan de slag om fouten eruit te halen en daarna kon ik analyseren voor defragmentatie.
Toen nog een keer opgestart en het afsluiten ging weer sneller en ook het opstarten gaat weer normaal (en sneller)

Heel erg bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan