chkdsk

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanri78

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2001
hallo ik kan niet meer defragmenteren op mijn D schijf, hij voerde steeds chkdsk uit bij het opstarten dat heb ik nu uit kunnen zetten alleen ik kan niet meer defragmenten omdat chkdsk gepland staat op D ??

Lukt het ook in veilige modus?
En wat bedoel je met "omdat chkdsk gepland staat op D"?

in veilige modus ook niet, als ik wil defragmenteren zegt hij: dat chkdsk gepland staat op :D waar het vandaan komt geen idee het was ineens ??

:( ik kan hem wel opnieuw formateren maar dan moet ik alles weer opnieuw installeren en ik heb windows er een maand geleden opniuew opgezet dan zit ik weer halve dag te installeren dus ik hoop dat het ook anders kan bij het opstarten staat het uit nu maar blijkbaar staat het ergens gepland alleen dat vind ik nergens terug ??:confused:

Ga naar Lokaal station D. Klik met je rechtermuis erop. Ga dan naar Eigenschappen > Tabblad Extra en klik dan "Nu controleren..." aan en vink dan beide opties aan voor schijfcontrole. Klik dan op starten. Je pc zal bij een nieuwe start een schijfcontrolle uitvoeren. Dit zal effe duren, maar onderbreek het niet om er vanaf te komen. Na schijf c.q foutcontrolle kan je de pc defragmenteren.

Succes :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan