CHKSDK, HDD overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Goedemorgen,

het begon gisteravond toen ik tijdens het afsluiten van mn pc een blauw scherm kreeg met de code 0x0000008e en toen ik de pc resette kreeg ik tijdens het opstarten nog een blauw scherm met ditmaal de code 0x00000024 NTFS.SYS. Vervolgens gereset en kwam toen wel in windows, besloten om ff een chkdsk te doen via run > cmd > chkdsk en het resultaat was dat er problemen waren, (echter geen bad clusters). Via chkdsk /f en een reboot gerepareed dacht ik maar ter controle toch nog maar een keer chkdsk runnen. En rara..wederom problemen gevonden. Is mij HDD overleden, Of is er iets anders aan de hand?

Mvg,

Bram

P.s. ik zit nu achter de pc met deze hdd er in en doet het nu goed naar mijn idee.

Laatst bewerkt:
Wanneer de HDD zou zijn overleden dan zou je Windows niet meer in komen :)

Hmm idd dat dacht ik ook al. Wel vreemd dat hij fouten blijft vinden na het meermalig uitvoeren van chkdsk /Fix. Het zou misschien ook aan het geheugen kunnen liggen denk ik maar dan wordt het een ander probleem. Maar als je ziet wat voor verschillende stopfouten ik al heb gehad de afgelopen tijd:

0x0000008e PFN_LIST_CORRUPT
0x0000004e
0x00000024 ntfs.sys

En dan nog een paar met ati2dvag.dll. Dan komen er nog eens veel toepassingsfouten en systeemfouten uit het logboek bij van onder andere userenv en tcpip. Vreemd allemaal.

Ik denk aan de HDD of het geheugen.

Laatst bewerkt:
CAUSE
This behavior occurs because a driver or other problem damaged the input/output (I/O) driver structures.
Bron

Waarschijnlijk is er iets met ati2dvag.dll mis

Bron

Waarschijnlijk is er iets met ati2dvag.dll mis

Symptomen

Op een computer met Windows 2000 wordt het volgende foutbericht weergegeven in een blauw scherm. Dit artikel is van toepassing op de volgende besturingssystemen:

• Microsoft Windows® 2000 Server
• Microsoft Windows 2000 Advanced Server
• Microsoft Windows 2000 Professional Edition
• Microsoft Windows 2000 Datacenter Server

Ik gebruik XP pro Nederlands. Maar die ATI drivers heb ik meermalig verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Ook tussen versies geswitched etc.

Dan kan het nog wel eens aan het geheugen liggen.

In dit bericht wordt het in ieder geval aangedragen.

Scan een keer met Memtest. LET OP: kan lang duren

Will do :)

Zal posten als de resultaten er zijn!

Edit: na 7 uur draaien 0 problemen gevonden :|

Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist HDtach gedraait, zie bijlage. Zijn deze resultaten goed / normaal? Die pieken (dalen) vind ik zelf nogal vreemd namelijk.

Net ook nog ff chkdsk gedaan en hij ging fouten in indexen repareren alleen op het eind stond er dat hij niet verder kon gaan in alleen lezen modus. :s

Bijlagen

• hdtach.JPG
    hdtach.JPG
    97,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan