chmod op windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vink69

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2010
Het klinkt misschien wel heel dom, maar ik weet sinds 1975 veel meer van Unix/Linux, nou wil ik autoexec.bat aanpassen om PATH en SET variabelen te zetten voor mijn Icon programmeertaal, maar....

ls -l c:\autoexec.bat is
-a-- autoexec.bat
hoe `chmod´ ik dat naar rw-- ?

Vink

Volgensmij is windows allemaal chmod 777... toch? Windows en Unix/Linux zijn totaal anders.

Niet. Je ziet nu de oude DOS attibuten R ReadOnly / A Archive / S System / H Hidden . RW rechten moet je in het bestandssysteem zetten (mits dit natuurlijk rechten ondersteund, dus geen FAT maar NTFS).

Rechten aanpassen kun je in scripts o.a. met XCACLS -> Zie http://support.microsoft.com/kb/318754

Niet. Je ziet nu de oude DOS attibuten R ReadOnly / A Archive / S System / H Hidden . RW rechten moet je in het bestandssysteem zetten (mits dit natuurlijk rechten ondersteund, dus geen FAT maar NTFS).

Rechten aanpassen kun je in scripts o.a. met XCACLS -> Zie http://support.microsoft.com/kb/318754

bedankt voor de hulp, ik zit nl. ook met een Spaanse Windows7 Home Premium 32 bits met XP shell, dat spaans maakt het me allemaaal niet duidelijker, maar ik ga ermee aan de slag morgenochtend ik heb XCACLS.VBS al gedownload en in C:\WINDOWS gezet. Je hoort morgen of het me gelukt is.

Heel erg bedankt alvast

Vink

Verder dan 'dos servesos' en 'non habla espanol' kom ik ook niet, maar computervragen zijn welkom.

bedankt voor de hulp, ik zit nl. ook met een Spaanse Windows7 Home Premium 32 bits met XP shell, dat spaans maakt het me allemaaal niet duidelijker, maar ik ga ermee aan de slag morgenochtend ik heb XCACLS.VBS al gedownload en in C:\WINDOWS gezet. Je hoort morgen of het me gelukt is.

Heel erg bedankt alvast

Vink

Ik heb een puur Windows7 Home Premium 7 32-bits OS en het schijnt me toe dat Xcacls.vbs alleen werkt t/m XP, de files Wscript en Cscript zitten niet in mijn WINDOWS directory...

¿ wat nu ?

thank you coriños

Vink :confused:

je zou ook een xcacls.exe moeten hebben. Parameters zijn te lezen via mijn vorige link of xcacls.exe /?

Ben er onderstussen achtergekomen dat autoexec.bat totaal niet aan de orde is onder Windhoos7

jammer dan :mad:

Vink

ps. ik zal Icon wel via Linux gebruiken

Laatst bewerkt:
Vraagje sinds wanneer kent windows het commando "chmod" kent windows ook het commando "iwconfig of su -"
Ik heb in 10 jaar Linux (Mandriva) gebruik nog geen linux commando tegen gekomen wat in windows herkent wordt, zelfs "ls" niet

@willieth

Dit betreft een vraag van een linuxgebruiker. Wat hij eigenlijk zocht is de windows equivalent van chmod. Zie ook de antwoorden.

In Windows kun je o.a.
cd ..
rd /EenMap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan