chocolade melk gemorst over toetsenbord (toetsen plakken)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Talha

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2013
mijn vriend heeft per ongelijk chocolade melk over mijn toetsenbord van mijn laptop gemorst.
het probleem is paar toetsen plakken nou heel erg. het is erg irritant. wat kan ik doen? :confused:

als het goed is moet je de toetsen kunnen lichten.
maak eerst een foto zodat je weet waar de toetsen moeten zitten.
wrik voorzichtig de toetsen en maak ze schoon met een sopje.
laten drogen en weer terug plaatsen.
klaar is kees.

probeer eerst een toets die je niet veel gebruikt, als ze gelijmd zijn dan is maar een toets defect.

succes Perry

Ok, mmmhh, eeuhh:
mijn vriend heeft per ongelijk chocolade melk over mijn toetsenbord van mijn laptop gemorst.

Huidige vriend nieuwe laptop voor je laten kopen, vriend verkopen, nieuwe vriend kopen?.. ;)

Sorry, beetje peerig!..

Eerste & enige wat je kan doen is heel voorzichtig de knopje van het toetsenbord lospeuteren m.b.v. tandenstokers, satestokjes, precisieschroevedraaiers, pincetjes.
Begin met een knopje dat zelden gebruikt word, om de bevestiging uit te vinden. Grote toetsen zoals Enter, Spatie, Shift & Tab zijn soortgelijk maar net iets anders bv. dubbel.

Let op rubberen veerkapjes e.d., knopjes zelf kan je afwassen & goed laten drogen, idem voor losse veerkapjes, de zgn. printsheet, meestal een doorzichtig vel met print- & connector-banen, moet je voorzichtig schoonmaken met gedestilleerd water & bv. een make-upwattenschijfje of een wattenstaafje. Heel voorzichtig! Goed laten drogen.

Voorzichtig re-assembleren.

Vooral niet het toetsenbord in het geheel proberen te demonteren, zonder gedetailleerde bouwtekening lukt dat toch niet, want gegarandeerd zit er ergens nog een verstopte connectorkabel die breekt, & dan doet niets het meer.

Dus: Peuteren... ;)

Afhankelijk van de leeftijd, merk en model kun je ook een nieuw toersenbord (laten) plaatsen. Als er veel drank over heen is gegaan kan het ook zijn dat er wat richting moederbord is gelopen, dit kan later voor storingen zorgen. Vraag ook eens bij je inboedelverzekering na of ze dit dekken...

probeer eens schoonmaak vloeitstof van de exion (voor schermen in zo'n spuitbusje bij de computer spullen voor 1.50) of natte brillen doekjes (wel veel nodig). Ik maak er alles mee schoon! je hoeft ze er dan mischien niet uit te halen.

Zou niet zo moeilijk doen en hem gewoon claimen onder de WA dekking van je vriend. Of staan jullie op één polis?
Met vloeistoffen is zoals eerder gezegd kans op storingen in een later stadium aannemelijk als de vloeistof zijn "werk" gaat doen op het moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan