Ok, mmmhh, eeuhh:
mijn vriend heeft per ongelijk chocolade melk over mijn toetsenbord van mijn laptop gemorst.
Huidige vriend nieuwe laptop voor je laten kopen, vriend verkopen, nieuwe vriend kopen?..
Sorry, beetje peerig!..
Eerste & enige wat je kan doen is heel voorzichtig de knopje van het toetsenbord lospeuteren m.b.v. tandenstokers, satestokjes, precisieschroevedraaiers, pincetjes.
Begin met een knopje dat zelden gebruikt word, om de bevestiging uit te vinden. Grote toetsen zoals Enter, Spatie, Shift & Tab zijn soortgelijk maar net iets anders bv. dubbel.
Let op rubberen veerkapjes e.d., knopjes zelf kan je afwassen & goed laten drogen, idem voor losse veerkapjes, de zgn. printsheet, meestal een doorzichtig vel met print- & connector-banen, moet je voorzichtig schoonmaken met gedestilleerd water & bv. een make-upwattenschijfje of een wattenstaafje. Heel voorzichtig! Goed laten drogen.
Voorzichtig re-assembleren.
Vooral niet het toetsenbord in het geheel proberen te demonteren, zonder gedetailleerde bouwtekening lukt dat toch niet, want gegarandeerd zit er ergens nog een verstopte connectorkabel die breekt, & dan doet niets het meer.
Dus: Peuteren...