chrome en underline

• Onderwerp starter Onderwerp starter feint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hey allemaal,

Ik ben bezig met een website waarbij ik bezig ben met de sidebar.
Nu werkt die goed in firefox en IE maar bij google chrome krijg ik een underline (zowel visited als niet visited).

Nu heb ik geprobeerd om text-decoration: none; maar dit maakt echt helemaal niks uit.

Nu heb ik gezien dat dit bij chrome vaker voorkomt. Is er geen manier om deze weg te werken?

Ok, dus het ligt aan de browser zelf.

Is er een manier om die niet weg te werken op de een of andere manier? met een "hack" om het zo maar te noemen?

Ik kan er niet echt van uit gaan dat mensen die plugin hebben geinstalleerd. Nu is dat niet zo een groot probleem omdat je het bijna niet ziet, maar liever had ik deze weg gewerkt.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Ik ben blij gebruiker en heb nog nooit een zodanig probleem gehad. Weet je zeker dat je niet ergens anders wel hebt gezet dat er een underline moet komen? Probeer anders je link te stylen met text-decoration. Dat zal mischien helpen bij het opsporen van de fout.

Geen problemen, allene bij de visited, maar dat kan de border zijn.

Nee hoor, dat is de border niet. Als het de border was, had de onderstreping na een klik op de derde link "fuchsia" (lichtpaars) moeten zijn, maar de kleur is groen.
Chrome geeft als resultaat na aanklikken en terugkomen van alle links namelijk dit te zien:

chrome-links-underlining.gif

(Chrome na visiting alle links; op ware grootte: hier)
(Chrome vóór visiting van de links: zie hier)​

In tegenstelling tot bv. Firefox:

ff-links-underlining.gif

(Firefox na visiting alle links)​

Conclusie:
  • Chrome reageert dus op niets uit de losse a:visited {...} css, behalve de kleur!
  • Om de onderstreping uit Chrome weg te halen, werken alleen de eerste twee css-opdrachten.
  • Maar (terecht) geeft bv. Firefox na bezoek van de tweede link de underlining wel weer (alleen die van een onaangeklikte link was weggehaald, niet die van de visited-versie).
  • Dus is alleen de methode van de eerste link voor Chrome en alle anderen van toepassing. :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan