Chrome, Opera en Safari input stijl

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Goedemiddag,

Ik zit met een probleem. In een webshop die ik aan het maken ben, maak ik gebruik van speciaal gestijlde input-velden (ongeveer zo als ze er op de iPhone uitzien). Nu is het probleem dat zowel Chrome als Opera als Safari, bij focus op de input een lelijke border geven (Opera doet dit zelfs permanent).

Is dit op één of andere manier te overriden? Kun je de browser opdracht geven, dit visuele hulpmiddel (ik neem aan dat dat het doel ervan is) niet toe te passen?

Alvast bedankt!

EDIT: Chrome en Safari heb ik inmiddels opgelost. outline: none; did the trick. Als iemand nog een oplossing weet voor Opera, die is nog steeds erg welkom!

Laatst bewerkt:
Is dat niet hetzelfde als met afbeeldingen?

Dat kun je "oplossen" door onfocus="this.blur();" te doen.

Ik meende dat het voor mensen zonder muis (Of met een fysieke beperking) bedoeld is zodat ze met hun toetsenbord middels TAB de site kunnen bezoeken.

Als je onfocus="this.blur();" doet, dan is het onmogelijk om nog iets in de input te typen.

Ik geloof inderdaad dat die accessibility de reden is dat ze het ingevoerd hebben. Maar het stoort mij mateloos.

Op google is er ook vrij weinig te vinden over die irritante gele (!!) border.

Even lopen zoeken, probeer eens
PHP:
border: 0 solid;  //longshot
maar vond evenals dit:
No there isn't - Opera restricts the extent to which form elements can be styled, for security/usability reasons. It's arguable whether they go too far, but it is as it is; nothing you can do except make the best of it.
(http://www.codingforums.com/archive/index.php/t-25805.html)

Dus, tsja, denk niet dat er iets aan te doen is. Maarja, Opera heeft wel meer van dat soort rare dingen.

HTML:
border: 0 solid;

had ik ook gevonden inderdaad, maar helaas... :( Ik zal er mee moeten leren leven... :p

En er is inderdaad over te discussiëren of ze te ver gaan... Ik vind van wel. Ik durf zelfs te beweren dat dit erger is dan wat IE doet met z'n standaardincompatibiliteit (??), daar is tenminste iets tegen te doen...

Maargoed,

Dit is hoe het er nu uitziet in Opera:

Opera.png

Dit is hoe het eruit ziet in Safari (zoals het eruit moet zien):

Safari.png

Trouwens ook een mooi voorbeeld van de (in mijn ogen) superieure text-rendering van Safari :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan