Chrome weergeeft menu website niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

emanuelx

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Halo iedereen,

Ik zit met een klein probleem maar ik vind niet waar de fout zit.

De website waar ik aan bezig ben weergeeft in alle browser een perfecte structuur. Bij mij toch...

Bezoekers lieten mij weten dat bij hun de website fouten weergeeft in de menu met Google Chrome.

Met andere browsers is er totaal geen probleem maar enkel met Chrome.

Kan iemand mij advies verlenen hoe ik deze moet aanpakken...

de website kan u hier bezichtigen www.avaco-web.be

De HTML CODE

HTML:
<!-- Navigation -->
            <div class="navbar navbar_">
              <div class="container">
                <!--=========== menu ===============-->
                <div class="nav-collapse nav-collapse_ collapse">
                  <ul class="nav sf-menu">
                    <li class=" sub-menu"><a href="index.php">Home</a></li>

<li class=" sub-menu"><a href="diensten-webdesign-grafisch.php">Diensten</a>
                      <ul>
                        <li><a href="diensten-webdesign-grafisch.php#website-laten-maken">Website</a></li>

<li><a href="diensten-webdesign-grafisch.php#internetmarketing">Internet-marketing</a></li>

<li class="sub-menu"><a href="diensten-webdesign-grafisch.php#grafisch-ontwerp-laten-maken">Grafische ontwerpen</a></li>
                        <li><a href="diensten-webdesign-grafisch.php#domeinnaam-hosting">Domein, hosting en mail server</a></li>
                         <li><a href="seo-website-testen.php">SEO testen op uw website</a></li>
                      </ul>
                    </li>

<li class=" sub-menu"><a href="portfolio-webdesign-grafisch-design.php">Portfolio </a> </li> 

<li class=" sub-menu"><a href="prijzen-webdesign-grafisch-ontwerpen.php">Prijzen </a></li>

<li class="active sub-menu"><a href="informatie-webdesign-grafisch-design.php">Blog </a></li>

<li class=" sub-menu"><a href="contact.php">Contact</a></li>
                  </ul>

</div>
              </div>
            </div>

De CSS CODE
HTML:
/* navbar */
.row-nav-search { background: url(../img/tail-nav.png) repeat-x 0 0 #191919; margin-bottom: 20px; margin-top: 20px; }

.navbar_ { margin: 25px 0; position: relative; float: right; }

.navbar_ .navbar-inner_ { padding: 0; margin: 0; border: none; min-height: inherit; filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(enabled = false);
}

/*nav*/
.navbar_ .nav-collapse select { display: none; }

.navbar_ .container { position: relative; }

.nav-collapse.nav-collapse_ { z-index: 10; height: auto !important; overflow: visible; }

.nav-collapse_ .nav { margin: 0; }

.nav-collapse_ .nav li { margin: 0; padding: 0; position: relative; zoom: 1; }

.nav-collapse_ .nav > li:first-child { background: none; }

.nav-collapse_ .nav > li { -webkit-box-shadow: none; -moz-box-shadow: none; box-shadow: none; background: url(../img/border-item.png) no-repeat left 0; float: left !important; }

.nav-collapse_ .nav li a { font-family: 'MuseoSlab500Regular', arial, helvetica, sans-serif; text-shadow: none; text-decoration: none; -webkit-box-shadow: none; -moz-box-shadow: none; box-shadow: none; }

.nav-collapse_ .nav > li > a { color: #777; margin: 0; padding: 6px 14px 6px 12px; display: block; background: none; position: relative; z-index: 20; font-size: 14px; font-weight: normal; line-height: 18px; background: none repeat scroll 0 0 transparent; -webkit-transition: all 0.3s ease; -moz-transition: all 0.3s ease; -o-transition: all 0.3s ease; transition: all 0.3s ease; }

.nav-collapse_ .nav > li.sfHover > a, .nav-collapse_ .nav > li.sfHover > a:hover, .nav-collapse_ .nav > li > a:hover, .nav-collapse_ .nav > li.active > a, .nav-collapse_ .nav > li.active > a:hover { color: #169FE6; }

.sub-menu > a { position: relative;}

.nav-collapse_ .nav ul { border-top: 3px solid #169FE6; position: absolute; display: none; width: 161px; left: 0px; top: 47px; list-style: none; zoom: 1; z-index: 100; background: none repeat scroll 0 0 #FFFFFF; padding: 0; margin: 0; -webkit-box-shadow: 0 1px 3px #CCCCCC; -moz-box-shadow: 0 1px 3px #CCCCCC; box-shadow: 0 1px 3px #CCCCCC; }

.nav-collapse_ .nav ul li ul { border-top: 3px solid #169FE6; position: absolute; display: none; width: 161px; left: 161px; top: 0; list-style: none; zoom: 1; z-index: 100; background: none repeat scroll 0 0 #FFFFFF; padding: 0; margin: 0; -webkit-box-shadow: 0 1px 3px #CCCCCC; -moz-box-shadow: 0 1px 3px #CCCCCC; box-shadow: 0 1px 3px #CCCCCC; }

.nav-collapse_ .nav ul li { background: url(../img/border-ul-li.png) repeat-x 0 0; }

.nav-collapse_ .nav ul li:first-child { background: none; margin: 0; padding: 0; }

.nav-collapse_ .nav ul li a { display: block; font-size: 12px; line-height: 18px; color: #777; text-align: left !important; overflow: hidden; padding: 10px; }

.nav-collapse_ .nav ul li a:hover { background-color:#169FE6; color: #fff; }

.nav-collapse_ .nav ul li a strong { -webkit-transition: all 0.3s ease; -moz-transition: all 0.3s ease; -o-transition: all 0.3s ease; transition: all 0.3s ease; font-weight: normal; overflow: hidden; }

.nav-collapse_ .nav ul li a span { padding-right: 18px; float: left; }

.nav-collapse_ .nav > li > ul li > a:hover strong, .nav-collapse_ .nav > li > ul li.sfHover > a strong { text-decoration: none; color: #2F96B4; }

Ik dank jullie alvast voor de hulp..

Groetjes

Emanuel

Het rare komt nu: bij mij werkt de website wel gewoon goed met Chrome...
Ligt het misschien aan de resolutie van de schermen? Ik kan me voorstellen dat de website niet goed scalet...

Wat gaat er mis mee dan? Ik zie hier zo gauw geen verschil tussen Opera, FF en Chrome.

Hoi Emanuel,
Ik zie op m'n WinXP-proSP3 desktop ook zo gauw geen rariteiten in Chrome. Ook de responsive layout werkt goed: bij een smal scherm wipt het hoofdmenu keurig naar een uitrolvakje, net als bij de andere browsers.

• Bij welk type Operating System gaat het niet goed met de menu-weergave in Chrome?
Wat wel zo is:
Oeps!

De html-errors zien er overkomelijk uit. De meeste zijn de verboden streepjes in de commentaarregels:
HTML:
<!-------------- row 1 -------------->
Dat moet zijn:
HTML:
<!-- ========  row 1 ========= -->

De css-errors zijn een ander verhaal.Er is nogal driftig gebruik gemaakt van browser-specifieke hacks.
  • In elk geval de IE-only css zou je via een Conditional Comment apart kunnen zetten in een ie-only.css. Daarin kunnen dan de behavior-verwijzingen naar PIE, de zoom's en dergelijke ondergebracht worden. Dat scheelt waarschijnlijk al een hele hoop.
  • Als ik je bovenstaande navbar-css los door de css-validator haal, komen er 7 errors uit; maar dat zijn ook allemaal IE-only styles, en dat kan geen Chrome-fouten veroorzaken.

Los van de Chrome-toestand zou het overigens meer klanten kunnen opleveren als de site valid html en valid css is (desnoods met wat javascript-trucs).
  • Bij mensen op zoek naar een webdesign-bureau adviseer ik altijd: "Check even de html- en de css-validator op hun eigen homepage, en daarna de Webrichtlijnen Quickscan: dan weet je of ze het kunnen". ;) *)

• Uit de Quickscan komt momenteel: een magere score van 29/47.
  • Een deel daarvan wordt veroorzaakt door het gebruik van html5 (in de officiële Webrichtlijnen.nl [nog] niet toegestaan), maar dat is niet alles.
PS-1: Bij de overgang van slide2 naar slide3 verschijnt in Firefox een niet zo mooie flits boven het slider-blok.
PS-2: Vanwege de toeters en bellen is de pagina bij eerste bezoek redelijk traag, en staat niet meteen alles op de goede positie.
Het Chrome Ontwikkelaars-hulpprogramma zegt:
"128 http-equests ❘ 1.2 MB transferred ❘ 10.46 s (onload: 10.27 s, DOMContentLoaded: 5.09 s)"
Wellicht kan daar nog iets aan gedaan worden. **)​
PS-3: De site is niet erg toegankelijk voor mensen met een pure tekst-browser (zie hier wat ze zien), resp. voorleesbrowser.
PS-4: De SEO-tester heb ik maar eens in m'n favorieten-mapje gezet!
PS-5: Ik zou in overweging nemen om in het logo een streepje toe te voegen: "AVACO-web", want dat is het webadres dat in het brein van de bezoeker moet blijven hangen. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
*) Hé, dat is Tip 1 van de 10 Tips Voor De juiste Website-designer! :d
**) Hé, dat is Tip 6!

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de reacties en hulp.

1366 x 768 is de resolutie waar het op gebeurd. ik ben een nieuwe laptop gaan halen en Chrome maakt inderdaad een fout.

Dit gebeurd op windows 7 en windows 8.

Hier heb ik een foto van de weergave die ik krijg.
website menu.jpg

Hier een foto van hoe het hoort te zijn.
website menu.jpg

Veldar:

Bedankt voor deze fantastische website, kan ik zeker vaker gebruiken.
http://quirktools.com/screenfly/

Helaas blijft de fout met verschillende resoluties...

csshunter:

Bedankt voor de tips die je mij gaf, opbouwend kritiek is altijd welkom.

Ik zal deze zeker onder handen nemen en het laten weten wanneer het gedaan is.

Iemand nog enig idee hoe dit zich kan voordoen?

Alvast bedankt,

Emanuel

Laatst bewerkt:
Hoi Emanuel,
Ik heb een kopie van de pagina geforceerd op 1366px breed gezet, en onder WinXP blijft ie het goed doen in Chrome (ook bij andere resoluties).
Uit je screenshot komt naar voren dat de padding van de betreffende items niet wordt toegepast:
Code:
.nav-collapse_ .nav > li > a {
	padding: 6px 14px 6px 12px;
	}
Immers als de L/R padding vervalt, komen de items precies tegen elkaar aan te staan (de <li>'s hebben geen margin/padding L/R).

M'n vermoeden is dat het zit in de combinatie:
  • Windows7 of Windows8 + Chrome + het ingesloten lettertype "MuseoSlab500Regular".
Een paar gokjes van dingen die je zou kunnen proberen:
  • Eens kijken of er in het oerwoudje aan floats binnen de nav-container wat gesaneerd kan worden.
  • De "MuseoSlab500Regular" laten vervallen en kijken of het met de Arial ook mis gaat (zou niet mogen!).
  • Zo nee, dan zou je de min of meer vergelijkbare "Bookman Old Style" met {font-weight: bold;} kunnen nemen.
  • Of een Times New Roman of Georgia met wat letter-spacing.
  • Of een vergelijkbaar ingesloten font dat via de Google Webfonts wordt binnengehaald. De andere 4 (!) Google Webfonts doen het immers wel.
  • Maar al die veelvuldig toegepaste Webfonts veroorzaken wel traagheid in het renderen van de pagina's, dus misschien kan je beter overgaan tot standaard fonts. Is iets minder eigen gezicht van de site, maar 9 van de 10 bezoekers zullen het niet eens opmerken denk ik. En die hebben liever een snellere pagina dan een net iets ander lettertype!
  • Mocht je heel erg aan de MuseoSlab500Regular voor het menu hangen, dan kan je er altijd nog een image van maken (1 css-sprite voor alle items + hun hover-varianten + hun actueel-varianten), die is gauw gedownload en kan niet aan de css ontsnappen. :)
Verder heb ik na een paar keer misklikken de "Firefox-flits" in de slider gevangen! Die ziet er zo uit:

avw-ff-flits.png

Bij een schermbreedte van minder dan 1100px valt de rechter-tekst van de 1e slide gedeeltelijk weg, bv.:

avw-slide800x600.png
avw-slide320x480.png

resolutie 800x600 (klein tablet) ----- resolutie 320x480 (mobieltje)​

En natuurlijk net waar staat "100% Responsieve websit". ;)

• Hé, zie ik nu pas: er staat "elk computer" i.p.v. "elke computer".
  • Tip: iets minder animatie binnen de animatie van de slider geeft een rustiger beeld, en dan hoef je niet 3x de sliders te laten voorbijkomen om alles te kunnen lezen. Ze staan ook nogal haastig afgesteld.
  • Het rijtje "Mede mogelijk gemaakt door:" met Google, Microsoft, Adobe, Belgacom enz. kan ik niet plaatsen. Dat staat wel deftig, maar zijn die dan sponsors van het bureau, of er op een andere manier direct bij betrokken?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
csshunter :

Ey Csshunter,

Ik moet toegeven dat je toch een goede motivatie zijt om tot het uiterst te gaan.:thumb:

In verband met de lettertype van de menu heb ik die aangepast in een Times New Roman.

Ik denk wel dat je op het vlak dat mensen het verschil niet eens zullen merken wel gelijk heb.

De slider had ik inderdaad na uw vorige reactie nagekeken en gezien dat het klopte met firefox.

Ik was zelf ook al aan het denken om de slider wat lichter te maken.

Op de schrijffouten geef ik toe, ik spreek als moedertaal Frans en mijn schrijfvaardigheden in het Nederlands laten mij soms wat hangen.

Er zijn al reeds mensen bezig met deze onder handen te nemen.

In verband met de "mede mogelijk gemaakt" kreeg ik advies van mijn broer die marketing opleiding zit.

Het is eigenlijk puur op commercieel gericht. Voor u zal dit uiteraard niet aanslaan, maar ik denk ook niet jou ooit als klant te mogen ontvangen ;)

Op mijn computer geef die het perfect weer met de nieuwe font, ik zal morgen testen op anderen hun computers.

Nog is bedankt en ik hou je op de hoogte...

Hoi Emanuel,
Ik heb een kopie van de pagina geforceerd op 1366px breed gezet, en onder WinXP blijft ie het goed doen in Chrome (ook bij andere resoluties).
Uit je screenshot komt naar voren dat de padding van de betreffende items niet wordt toegepast:
Code:
.nav-collapse_ .nav > li > a {
	padding: 6px 14px 6px 12px;
	}
Immers als de L/R padding vervalt, komen de items precies tegen elkaar aan te staan (de <li>'s hebben geen margin/padding L/R).

M'n vermoeden is dat het zit in de combinatie:
  • Windows7 of Windows8 + Chrome + het ingesloten lettertype "MuseoSlab500Regular".
Een paar gokjes van dingen die je zou kunnen proberen:
  • Eens kijken of er in het oerwoudje aan floats binnen de nav-container wat gesaneerd kan worden.
  • De "MuseoSlab500Regular" laten vervallen en kijken of het met de Arial ook mis gaat (zou niet mogen!).
  • Zo nee, dan zou je de min of meer vergelijkbare "Bookman Old Style" met {font-weight: bold;} kunnen nemen.
  • Of een Times New Roman of Georgia met wat letter-spacing.
  • Of een vergelijkbaar ingesloten font dat via de Google Webfonts wordt binnengehaald. De andere 4 (!) Google Webfonts doen het immers wel.
  • Maar al die veelvuldig toegepaste Webfonts veroorzaken wel traagheid in het renderen van de pagina's, dus misschien kan je beter overgaan tot standaard fonts. Is iets minder eigen gezicht van de site, maar 9 van de 10 bezoekers zullen het niet eens opmerken denk ik. En die hebben liever een snellere pagina dan een net iets ander lettertype!
  • Mocht je heel erg aan de MuseoSlab500Regular voor het menu hangen, dan kan je er altijd nog een image van maken (1 css-sprite voor alle items + hun hover-varianten + hun actueel-varianten), die is gauw gedownload en kan niet aan de css ontsnappen. :)
Verder heb ik na een paar keer misklikken de "Firefox-flits" in de slider gevangen! Die ziet er zo uit:

avw-ff-flits.png

Bij een schermbreedte van minder dan 1100px valt de rechter-tekst van de 1e slide gedeeltelijk weg, bv.:

avw-slide800x600.png
avw-slide320x480.png

resolutie 800x600 (klein tablet) ----- resolutie 320x480 (mobieltje)​

En natuurlijk net waar staat "100% Responsieve websit". ;)

• Hé, zie ik nu pas: er staat "elk computer" i.p.v. "elke computer".
  • Tip: iets minder animatie binnen de animatie van de slider geeft een rustiger beeld, en dan hoef je niet 3x de sliders te laten voorbijkomen om alles te kunnen lezen. Ze staan ook nogal haastig afgesteld.
  • Het rijtje "Mede mogelijk gemaakt door:" met Google, Microsoft, Adobe, Belgacom enz. kan ik niet plaatsen. Dat staat wel deftig, maar zijn die dan sponsors van het bureau, of er op een andere manier direct bij betrokken?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik heb mijn html fouten verbeterd en mijn slider aangepast,

Kan ik uw waardevolle mening hierover krijgen ?

Aan de css word aan gewerkt..

En aan de slider zijn ook aanpassingen gebeurd ..

Goetjes Emanuel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan