Chromebook OS

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob4512

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Hallo,

Ik ben eens aan het kijken voor het nieuwe Chromebook OS.
Dit n.a.v. een oude computer waar nu nog Windows XP opstaat.
Dit werkt dus echt voor geen meter. Komt volgens mij uit het tijdperk dat nog niemand had gehoord van snelheid...
Nu zijn mijn vragen dus:
- Is Chromebook OS ook los te verkrijgen/downloaden? Zodat je hem ook op een oude-niet-chromebook kan zetten?
Zo ja?
- Wat voor specificaties heeft een Chromebook nodig om redelijk te kunnen draaien?
- Kan Chrome OS ook wat op de PC zelf opslaan?
- Dit is voor een ouder iemand, dus wat zijn de voordelen/nadelen?

M.v.Gr.,
bob4512

Het is niet de bedoeling dat u chrome OS op een andere pc zet, dit wil echter niet zeggen dat het niet gaat maar problemen zijn dan altijd te verwachten.

- Is Chromebook OS ook los te verkrijgen/downloaden? Zodat je hem ook op een oude-niet-chromebook kan zetten?
Zo ja?

Dat kan, maar echt snel en goed werkt het dan niet. http://chromeos.hexxeh.net/

- Wat voor specificaties heeft een Chromebook nodig om redelijk te kunnen draaien?
Ik ben nog geen langzame chromebook tegen gekomen, chrome OS is een HELE lichte versie van linux en draait dus overal goed op.

- Kan Chrome OS ook wat op de PC zelf opslaan?
Dat kan, al zit er weinig geheugen in. Wel krijg je 100GB cloud ruimte gratis, en dat zit zo goed ingebakken in het OS dat er vrijwel geen verschil is tussen lokaal en cloud storage.
U kunt er altijd een usb stick aan hangen en die als "lokale" storage gebruiken.

- Dit is voor een ouder iemand, dus wat zijn de voordelen/nadelen?
Ik kan me zo geen nadelen indenken.
Voordelen zijn er genoeg:
  • De pc is snel en zal dankzij linux nooit echt langzamer worden
  • Alles wordt op de cloud opgeslagen, dit is ideaal voor een ouder iemand aangezien die vaak niet genoeg kennis hebben om een goede backup te maken
  • Ze kunnen (wederom dankzij linux) vrijwel geen enkel virus binnenhalen, hierdoor hoeven ze nergens bang voor te zijn!

De pc heeft ongeveer een hdd van 40gb en RAM van circa 512mb. Kan dit dan?

Op een niet chromebook is het al langzamer. Dus op zon lage specs werkt het wss helemaal niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan