chromecast 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wopev

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Ik heb een chromecast 2 aangesloten op mijn tv
Bij het installeren krijg ik op het laatst de mededeling: "Dit videoformaat wordt niet ondersteund." o.i.d.
Hoe krijg ik chromecast alsnog aan de praat?

Wopev

Laatst bewerkt:
Ik heb het precies volgens de handleiding op mijn smartphone geïnstalleerd.
De hele procedure doorlopen. Tegen het eind kreeg ik de mededeling dat er een update gedaan zou worden.
Daarna flitste een aantal keer "een beeld" op. (Lastig uit te leggen) Vervolgens bleef het beeld helemaal zwart.
Daarna kreeg ik de mededeling over het niet ondersteunde videoformaat.

Trouwens. Als ik nu naar het Chromecast kanaal op mijn tv ga, zie ik dat ik op mijn mobiel op het cast icoon moet drukken.
Dat staat er alleen niet op. Maar als ik naar Google Home ga, krijg ik weel de melding dat de chromecast is aangesloten.

Ik heb het op dezelfde manier gedaan, alleen via m'n laptop. Geen probleem tegengekomen, het werkte direct. Geen idee dus inderdaad wat de oorzaak van je probleem zou kunnen zijn.

Voor het afspelen naar de Chromecast gebruik ik zowel m'n PC, Laptop en tablet als m'n telefoon.

Laatst bewerkt:
Sorry voor het late reageren.
Het probleem met het niet ondersteunde videofragment is opgelost.
Vraag mij niet hoe. Hij deed 't gewoon.
Echter loop ik nu tegen een tweede hobbel aan.
Ik heb chromecast ook op mijn tablet geïnstalleerd.
Als ik verbinding zoek, wordt mij gevraagd de pincode die op het scherm staat in te voeren.
Als ik dat doe krijg ik de melding:"Kan geen verbinding maken met apparaat in de buurt." en "Er is een probleem met het verbinding maken met een apparaat in de buurt".
Waar kan dat aan liggen. Hoe kan dat opgelost worden. (Het lost zich dit keer niet vanzelf op.)

Gr. Wopev

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan