Chromecast werkt niet meer via tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

francozero

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Hoi,

Ik heb 2 chromecast sticks, die ik bedien via m'n toshiba excite pro tablet. Alles werkte prima via m'n movistar adsl modem/router.
Echter onlangs ben ik veranderd van provider, en nu gebruik ik een vodafone b3000 (huawei b593-22) 4G wifi modem/router.
Alles blijkt goed te werken, behalve wanneer ik iets (bv youtube) wil casten vanaf m'n tablet. Dit lukt helemaal niet (bij geen van beide chromecasts). De cc reageert absoluut niet...
Reeds bij het instellen gaat het mis. De hele voortgang gaat prima, maar op het eind blijft de cc hangen op "klaar om te casten".
Dit gaat echter weg na het herstarten van de cc...
Wanneer ik chromecast app open op de tablet, zie ik de 2 cc's, maar niet de backdrop pics en ook niet de info (geen info beschikbaar).
Ik kan wel de settings openen, maar als ik een instelling aanpas en het safe dan update de cc niet. Het enige wat ik kan doen is de cc herstarten of terug zetten naar fabrieks instellingen.

In de router staat AP isolation uit en UPnP aan. Ook zie ik de cc's staan bij de devices in de router, met hun ip e.d.
Ik heb screenies van de settings in m'n router, moest dat helpen dan post ik ze hier.

Kan iemand hier me misschien helpen? Ik heb reeds geprobeert bij forums van chromecast, toshiba en vodafone. Maar deze verwijzen allemaal naar mekaar voor hulp... :/

Bij voorbaat bedankt,

Laatst bewerkt:
Handleiding: hier
a. Je router staat niet in deze lijst
b. Niet dat ik de hele handleiding van de Huwei wil gaan doorspitten, maar zit jij op een ander wifi netwerk dan de chromecasts? Bijv. jij op 5ghz en de chromecasts op 2,4ghz? Of dat je 2 wifi netwerken hebt ingesteld op de router en jij verbindt met wifi netwerk 1 en de chromecasts met wifi netwerk 2?
c. In de lijst van a. staat dat (voor Windows 8 tenminste) dat IPv6 aan moet staan. Is dat het geval?
d. Toevoegingen: [o.b.v. a.]:
Staat Parental Control wel uit?
Zet IGMP proxy uit als die aan staat.

[Zitten niet in de router, vlgs. de handleiding.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi bedankt voor de snelle reactie...
Dat de router niet in de lijst staat is volgens mij niet het probleem... Alles werkt prima vanop m'n laptop via dezelfde router. Die lijkt dus wel compatibel te zijn.
Sorry dat ik vergat de vermelden dat 't vanop m'n laptop wel prima werkt.
- Hoe kan ik zien of de router op 5ghz staat of niet?
- kan de router 2 netwerken hebben als alles default is (ik bedoel, ik heb nooit 2 netwerken ingesteld). Ik zie wel dat de cc verbonden is met dezelfde ssid naam als dat m'n router is.
- Ik heb zowel op IPv4 als op IPv4v6 geprobeert, zonder succes.
- Ik begrijp niet wat je bedoelt met toevoegingen (o.b.v. a.)

Franco

Ik heb even de handleiding doorgenomen, en zover ik kan zien ondersteunt deze router geen 5Ghz. Bovendien beantwoord je de vraag al door te schrijven dat je met dezelfde SSID verbindt.
Die toevoegingen van d. had ik ondertussen doorgehaald, want in de handleiding zijn er geen instellingen te vinden daaromtrent.

Eerlijk gezegd heb ik verder geen tips. Misschien even googelen op het type tablet i.c.m. chromecast.

Tijs.

Mja... Weer typisch een probleem voor mij. Ik heb ook nooit 's wat iedereen heeft... ;)
Wat ik hieraan het freakiest vind is dat alles prima werkt vanop de laptop. Ook het internet zelf werkt prima op de tablet. Alleen casten naar cc lukt niet, en dat lukte wel met de oude adsl router.
Dus het is niet gewoon de router, en ook niet gewoon de cc, of ook niet gewoon de tablet...
Ik zie beide cc's staan bij devices op de router, met hun ip en op actief.
Ik zie ook beide cc's in de cc app op m'n tablet, en kan 'm zelfs herstarten vanop de tablet... Dus iets verbinding is er dan toch(???) Maar iets casten vanop de tablet lukt niet.

Iemand anders nog enig idee wat er precies mis is? En beter nog, iemand hier een oplossing voor? Ik bedoel maar, 4G is toch niet iets dat te negeren valt? De cc zou daar toch moeten mee werken?...

Nog 's bedankt,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan