Chromecast zegt wifi is uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietprobleem

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Probeer Chromecast te installeren op mijn Samsung TV.
Deze wordt wel herkend maar de installatie op mijn Windows 7 PC gaat niet lekker.
De stroom heb ik via een 230 volt contactdoos en niet van een USB aansluiting van de TV.
Als ik het installatiebestand op de PC start, breekt deze halverwege af en zegt dat de WiFi uitstaat (??)
Deze staat wel degelijk aan (Ziggo WiFi modem).
Mijn overige WiFi apparaten hebben wel contact n.l.
Wat moet ik dan "aanzetten" ?

Wifi_Off.jpg

Die melding zegt dat je PC geen WIFI adapter heeft. Je kan de Chromecast instellen vanaf een draadloos apparaat zoals een tablet of je telefoon. Daarna zal de Chromecast gewoon vanaf je PC beschikbaar zijn voor bijvoorbeeld Popcorn Time of de cast knop in Google Chrome.

dat heb ik gedaan met mijn iphone en de ios app hiervoor.
er volgt dat ook een dergelijke melding dus gaat ook niet.

had ik inderdaad al eens gezien.
ik probeer het nogmaals en ook even vanaf ipad.
anders maar een wifi adaptertje kopen.
de pc is nl met een kabel op de router aangesloten.

Dat is mijn situatie ook en ik heb het instellen vanaf m'n iPad gedaan. Dat ging zonder problemen en daarna was de Chromecast gewoon vanaf m'n PC beschikbaar.

Het blijft even proberen maar er wordt dus gezegd dat, na installatie via iPad, de media gestreamd kan worden van af de PC.
Dit ondanks het feit dat de installatie in eerste instantie niet slaagt vanaf diezelfde PC ?
Ik ga het vanavond proberen en zal de info posten hier.

Op de PC hoeft in principe niets te gebeuren. Als je de Chromecast hebt ingericht vanaf een device met WIFI, is zoals al gezegd, de Chromecast gewoon vanaf je PC beschikbaar voor bijvoorbeeld Popcorn Time of de cast knop in Google Chrome.

Laatst bewerkt:
Streamen vanaf ipad werkt goed maar....
...de PC weigert nog steeds dienst in dezen.
Heb geprobeert in youtube iets af te spelen en geprobeerd met de chromecast plugin af te spelen op de TV maar nog steeds niets.
Even verder dus...

En op je PC heb je dat geprobeert in Google Chrome en dan de Cast knop?
GC.jpg

Dan zou ik het verder ook niet weten. Hier werkt dat prima.

Heb de engelstalige helpdesk gebeld.
Mijn PC heeft van zichzelf geen WiFi maar moest dit wel hebben.
Daarvoor een USB WiFi stickje gekocht en geïnstalleerd en daar was (voor wat betreft de installatie) de oplossing !
Installatie verliep goed, er is echter nog 1 dingetje waar ik nog even mee bezig moet.
De Cast button in Chrome maakt soms uit zichzelf (in YouTube) wel contact en soms niet.
Als de button actief is, gaat afspelen (casten) probleemloos.
Hoe lang mag de afstand zijn tussen het WiFi punt de de TV ?
Bij mij is dat hemelsbreed c.a. 5 meter zonder iets ertussen.

Mijn PC heeft ook geen WIFI en daar werkt het perfect op en zo heb ik dat ook bij verschillende vrienden geïnstalleert, dus het is echt niet zo dat deze WIFI moet hebben. Je stelt de Chromecast in via een draadloos device waarna deze in je netwerk bekend is en dus ook bereikbaar vanaf een niet draadloos device zoals je PC.

Het is wel zo dat waar ik het heb geïnstalleert, de TV bedraad op het netwerk is aangesloten. Wellicht dat daar het verschil in zit i.c.m. de inrichting van het netwerk. Op je vraag over afstand heb ik helaas geen antwoord.

Nog iemand anders die weet waarom de cast button soms wel en soms niet actief wordt/is ?

Kijk eens in het Netwerkcentrum welk Connecties je hebt. Als daar connecties staan die je niet gebruikt, verwijder deze dan.

Geen meerdere connecties actief.
Ik denk dat ik een HDMI verlengkabeltje ga proberen om de Chromecast iets dichter bij de PC te brengen.
De PC en TV zelf dichter bij elkaar zetten is niet mogelijk.
Ik heb het idee dat het net op de grens zit omdat het soms wel en soms niet werkt.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik de TV bedraad op het netwerk aamsluiten.

Hoe doe ik dat ?
Op de TV zit een LAN aansluiting.
Op het modem zit LAN 1, 2, 3 en 4.
LAN 1 zit de PC al in.
Gewoon een kabel in TV LAN en LAN 2 op het modem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan