CI+ module insteekkaart digitenne.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomkaka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
2
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe televisie gekocht een Philips 32pfl3517/h12.
Ik wilde graag gebruik maken van de CI+ module van Digitenne dus ik heb een starterspakket opgevraagd bij KPN. Hiervoor op mijn oudere televisie gebruikte ik ook al digitenne maar dan met een kastje. Maar op verschillende sites was te lezen dat het beeld d.m.v. een insteekkaart beter zou zijn, dus vandaar dat ik hiervoor gekozen heb.

Zodra ik de module in de tv plaats.. geeft de TV de melding: Cam geplaats en Cam Bezig. vervolgens gebeurd er niks meer en blijft het beeld op zwart. Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er gewoon niet achter wat het nou is, zelfs KPN al meerdere keren gebeld.

Kan iemand mij helpen?

Mvg,

Tom.
 
digitenne insteekkaart

Hallo,

Ik heb ook een Philips TV met CI aansluiting.

Heb je wel de handleiding gevolgd die je bij de kaart kreeg? Is de kaart al geactiveerd door KPN? Bij mij was dit wel het geval.

Je moet de CI module met smartcard in het toestel doen maar nog niet aanzetten. Even opletten hoe je de smartcard er in doet.Eventueel omdraaien.

Daarna de antenne op de TV aansl. aanbrengen. Ook de de USB stekker van de antenne versterker er in doen. Bij mij is er een USB aansl. op de TV.

Probeer een goede plek te vinden voor de antenne, binnen of buiten.

Dan pas de TV aanzetten en via het menu van de TV de zenders installeren, duurt een paar minuten.

Daarna Ned.1 ongeveer 10 minuten laten staan, na max. een uur werkt alles.


Bij mij lukte het in een keer.

Succes !

Loek.
 
Hallo,

Bedankt voor uw reactie. Het probleem is dat ik gewoon geen beeld krijg maar de tv zegt wel dat de module gekoppeld is. En vervolgens gebeurt er niks, hoelang ik de tv ook aan laat staan. Als ik de module erin stop zegt de tv.. cam geplaatst daarna cam bezig. En daarna komt et zwart beeld..met een witte balk met de tekst Zender niet ingesteld. Als ik common interface raadpleeg en dan status, geeft ie wel aan dat hij verbinding heeft met digitenne.

Echt heel apart.
 
Hallo,

Bedankt voor uw reactie. Het probleem is dat ik gewoon geen beeld krijg maar de tv zegt wel dat de module gekoppeld is. En vervolgens gebeurt er niks, hoelang ik de tv ook aan laat staan. Als ik de module erin stop zegt de tv.. cam geplaatst daarna cam bezig. En daarna komt et zwart beeld..met een witte balk met de tekst Zender niet ingesteld. Als ik common interface raadpleeg en dan status, geeft ie wel aan dat hij verbinding heeft met digitenne.

Echt heel apart.

Ik zag dat je TV wel DVB-T heeft dus dat klopt wel.

Heeft de TV wel de kanalen opgehaald?

Klik eens op de handbediening bij options.

Dan zie je Common interface, klik daarop dan verschijnt Conax conditional access, klik daarop dan verschijnt Subscription status

Dan moet je te zien krijgen naam: Digitenne met datum start software versie enz.

( Overigens: heb je de CI module en/of de smartcard al eens omgedraaid, en alles er al een keer afgehaald en weer ingezet met de Tv van het stroomnet?)

Anders zou ik het niet weten.Loek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan