• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cijfer en datum in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanis01

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2011
Is het mogelijk om in 1 cel een examencijfer en een examendatum te plaatsen? Met dat cijfer moet verder worden gerekend. De jongste examendatum moet de slagingsdatum worden. Maar het zijn 2 totaal verschillende waardes. De ene is numeriek en de andere is een datum. Is dit mogelijk?
Thanks Fanis

In cel D3 staat "6/03-06-2013"

Code:
=DEEL(D3;VIND.SPEC("/";D3)+1;LENGTE(D3)-VIND.SPEC("/";D3))

Dat is een formule, die overigens een stukkie korter kan:
Code:
=LINKS(D3;VIND.SPEC("/";D3)-1)
Je geeft in je vraag overigens niet aan hoe je de gegevens in wilt voeren, dus wij kunnen ook niet weten hoe de twee gegevens weer gescheiden kunnen worden.

Dus volgens de formule van OctaFish zul je de gegevens als volgt moeten noteren: 9 /10-10-2013. In dat geval is de uitkomst dus 9.
Overigens is de waarde in de cel geheel numeriek, immers kan de cel met deze wijze van gegevens invoeren geen datumnotatie bevatten.

Dus volgens de formule van OctaFish zul je de gegevens als volgt moeten noteren: 9 /10-10-2013. In dat geval is de uitkomst dus 9.
Overigens is de waarde in de cel geheel numeriek, immers kan de cel met deze wijze van gegevens invoeren geen datumnotatie bevatten.

Hallo,
Ik stuur een excel bestandje mee als voorbeeld.
Het bestaat uit 4 werkbladen.
Werkblad Examencijfers is het invul werkblad van cijfers. Het is geen timeline voor planning. Bij voorbeeld: Th1 kan later geëxamineerd worden dan Th2.
De gegevens worden gepresenteerd op de overige werkbladen.
Bij Examencijfers de bovenste cijfers op rij 5 zijn de 1ste examencijfers.
Op rij 22 zijn de 1ste Herexamencijfers.
Cursisten moeten scoren boven de 75% voor een voldoende.
Rechts van de 1ste herexamencluster volgt een hele lange vervolgbalk van berekeningen en de eventuele 2de of 3de herexamen. Ik heb de jongste herexamendatum (bij resultaten >75) nodig als slagingsdatum voor een final cijferlijst.
Cursisten hebben recht op bezwaar en vaak is dat ook terecht waardoor hun cijfers omhooggaan. Ik heb de jongste bezwaardatum (bij resultaten >75) nodig als afgiftedatum voor een final cijferlijst.
Ik heb volgens uw advies cijfer en datum ingevoerd als b.v. 75/12-05-2013

Mijn vraag is als volgt:
Als ik de herexamendatum op rij 21 vul en de herexamencijfers op rij 22, is het dan mogelijk dat op D20 en E20 de datums worden gepresenteerd middels een formule?

In dit geval heb ik wat extreme cijfers en situaties bedacht.
De jongste herexamendatum is 10-08-2013 voor 2de Her Th7.3 omdat op 12-08-2013 voor Th7.2 was <75%.

De jongste bezwaardatum is 29-07-2013 voor de 3de Her Th1 en niet op 30-07-2013 van Th7.3 omdat er toen zelfs na bezwaar onder de 75% is gebleven.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.
Met vriendelijke groeten
Fanis
Bekijk bijlage helpmijPlease.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan