• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cijfer lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

scrapzz

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
hey,

Ik wilde graag een cijferlijst maken in excel om zo gemakkelijk me cijfer te kunnen bekijken en bewaren
maar nu gebruik ik deze formule: =GEMIDDELDE() alleen als er nog geen waarde bestaat dan geeft hij een error weer
dit wilde ik oplossen met een ifstate alleen dan krijg ik het zelfde fout weer als er geen waarde is in de tabel wie weet hoe ik dit beter op kan lossen?

okay dus als GEMIDDELDE bestaat geeft hij wat weer?
(in elk geval bedankt ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Als er niets is om te berekenen geeft hij een blanco cel weer (het laatste gedeelte "")
Als er wel een getal is geeft hij het gemiddelde weer (in het voorbeeld het bereik A1 tot A9).

okay maar nu loop ik tegen een andere fout aan dit:
=ALS(N5>5,5;"V";"O")
want als n5 dan leeg is geeft hij V aan terwel hij O moet aan geven en het liefst heb ik dat hij dan ook leeg is maar dan geeft hij #waarde aan:
=ALS(N5;ALS(N5>5,5;"V";"O");"")

laat je bestand, ontdaan van gevoelige info eens zien.

Laatst bewerkt:
Probeer de volgende code eens:

Code:
=ALS(N5="";"";ALS(N5>5,5;"V";"O")

dan is hij leeg maar dan krijg ik zoon groen ding links met een error!

Deze verdwijnt als je de andere cellen ook aanpast.

Omdat je er 1 hebt verandert klopt de formule niet met de andere cellen, verder heeft dat niks te betekenen

Laatst bewerkt:
dan toch maar even je bestandje, ontdaan van gevoelige info, toevoegen.

Dag oeldere in post #7 zit het bestandje...

Scrapzz N14 moet ook aangepast worden met ALS.FOUT

Code:
Dag oeldere in post #7 zit het bestandje...

Deze krijg ik niet unzipped.

@Rob,

Bedankt voor het plaatsen van het bestandje.

@Scrapzz

Of met opzoeken in een tabel (zie bijlage).

Het gaat om de gele cellen.

Code:
=VERT.ZOEKEN($N4;$H$18:$I$20;2;1)

Code:
Gemidelt:
Met dit antwoord bij Nederlands gaat je gemiddelde omlaag. :D

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit ben niet echt in de excel heb wat geleert op school maar dat was miss 1 maand 1 keer per week
maar bedankt zal in de toekomst wat aan hebben

@robdgr
Kan niet in NL invullen omdat ik de engels talige versie heb (geen zin om nl te maken ;))

Maar bedankt iedereen die geholpen heeft het werkt en kan nu me eigen cijfers bijhouden want die school maakt er maar een puinhoop van ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan