• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijfer uit filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjseynaeve

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Beste

Volgende van probleem:

Heb een 5 tal code's, waarvan ik graag de minuten had vanuit gefilterd.

vb: 05- 10
04 - 15

Mijn bedoeling is nu dat ik van de "05-" code de 10 minuten stilstand eruit kan filteren.
Heb dit gedaan met de formule '=DEEL(W13;4;4), maar ik had graag ENKEL de tijden van de "05-" code eruit gehaald.

Dus van de "04-" code moet ik geen tijden uithalen.
Heb het reeds geprobeerd met een voorwaardelijke opmaak, maar loop vast.
Bestaat er hier een formule voor?

Daar begrijpt niemand iets van.
Uit de 05-code moet 10 gehaald worden en uit de 04-code moet niets gehaald worden.
Hoe kunnen wij weten wat het CRITERIUM is om uit een code wel of niet iets te halen?
Verder trekt je omschrijving nergens op: eerst schrijf je als code 04 - 15, dus met een spatie na de 4, en verderop schrijf je 04-, dus zonder spatie na de 4. Hoe zien je codes er PRECIES uit ? Alleen als je een goede omschrijving geeft van je probleem is een zinnig antwoord te geven.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb je een voorbeeldje met een redelijk aantal gegevens ? En dan natuurlijk wel in Excel.
Dan kan er gericht naar een oplossing gezocht worden.

Probeer dit eens in D2:
=DEEL(A2;4;4)*1

Hiermee maak je van de inhoud van D2 een getal.

Kees

@keesbl,

Helft van probleem is nog maar opgelost.
Moet nog iets vinden om uit de juiste code de tijd te halen en uit de andere code's geen tijd uit te halen

:cool: Bedankt keesbl.
Was ook bezig met de als functie, maar kreeg het niet voor mekaar
Zet de vraag als opgelost

:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan