• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cijfer uit lijst kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Ik ben op zoek naar een makro die uit een lijst willekeurig een getal kiest en dat getal in cel a1 plaatst. Vervolgens wordt een tweede getal uit de lijst geselecteerd en in cel a2 geplaatst. Zo verder tot 10 getallen. Elk getal komt slechts één keer voor in de lijst, elk getal mag slechts één keer uitgekozen worden..

dbv,

Stefano

Ik ben op zoek naar een makro die uit een lijst willekeurig een getal kiest en dat getal in cel a1 plaatst. Vervolgens wordt een tweede getal uit de lijst geselecteerd en in cel a2 geplaatst. Zo verder tot 10 getallen. Elk getal komt slechts één keer voor in de lijst, elk getal mag slechts één keer uitgekozen worden..

dbv,

Stefano

Hier is een link voor je.

Wigi

Leuke module, maar voor de volledigheid ff een Randomize toevoegen

Dus:
Code:
    Randomize
    Application.Volatile

ReDim iArr(Bottom To Top)
    ........
    ........

Anders krijg je iedere keer dezelfde getallen

Hallo,

Ik doe waarschijnlijk iets fout.
Hoe krijg ik dit aan het werk?

Kun je misschien een filr aanmaken waar de code inzit zodat het werkt?

Mvg. Wim

Arno

Als ik 5 random getallen wil trekken uit 3 tot 7, dan lukt dat niet. Zouden we dat ook niet toelaten?

Wigi

Hoi Wigi,

Klopt, ik was ff in de gedachte dat hoog - laag juist is, maar 7-3 = 4 maar zijn toch 5 (3,4,5,6,7) getallen. Dus vandaar de -1 achter aantal

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
If IsNumeric(txtLaag.Text) And IsNumeric(txtHoog.Text) And IsNumeric(txtAantal.Text) Then
    If CLng(txtHoog.Text) - CLng(txtLaag.Text) >= CLng(txtAantal.Text) [COLOR="Red"][B]- 1[/B] [/COLOR]Then
        MsgBox (RandLotto(CLng(txtLaag.Text), CLng(txtHoog.Text), CLng(txtAantal.Text)))
    Else
        MsgBox "U wilt meer getallen dan keuze. Zorg dat het verschil tussen hoog en laag niet meer is dan het aantal gewenste getallen", vbExclamation + vbOKOnly
    End If
End If
End Sub

Hoi spideman,

Ik was met mijn vrouw even boodschappen doen.
Vandaar dat ik zo laat reageer.

Hartelijk bedankt, ik ga toch eens kijken hoe je dat voorelkaar krijg.
Het lijk me leuk om zo iets te leren maar kan dat nog op mijn leeftijd?

Ben al een paar jaar gepensioneerd.

Groetjes Wim

Ik heb enkel het voorbeeldje van Wigi in een jasje gegoten.:cool:

En dat had ik dan ook maar ergens anders opgezocht... Maar ja, geen dubbel werk doen is de zaak.

Veel succes ermee en veel leerplezier ook.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan