• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijferlijst in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Ik wilde graag een cijferlijst maken in excel, dit heb ik dus ook gedaan.:D Maar ik heb ook cijfers met een bepaalde weging, (bijv een 7 die 3x meetelt voor het overgangsrapport). Nu heb ik ze gewoon 3x onder elkaar getypt. kan dit ook anders zodat ik elk cijfer maar 1 x heb en dan iets met een weging ofzo ??? (is nogal vaag omschreven maar ik hoop dat jullie het snappen):confused:

Laatst bewerkt:
Die 7 was vast niet voor wiskunde :D

Maak gewoon een kolom ernaast met de wegingsfactor.
Dan:
- Nog een kolom ernaast met cijfer maal weging.
- Alle wegingsfactoren optellen: bijv. SOM(....) onderaan die kolom
- Zelfde voor de kolom bij het eerste streepje.
- Dan delen en je hebt je gewogen gemiddelde.

Ik heb er toevallig een tijdje geleden één gemaakt. Werkt beter dan degene die Withaar gaf (vind ik). Jouw vakkenpakket zal wel wat anders zijn. Als je bijv. geen Grieks en Latijn hebt kun je die veranderen in vakken die je wel hebt. Ook heb ik veel engelse afkortingen gebruikt (TTO).

Bijlagen

Bedankt allemaal, ik heb ze allebei ff geprobeerd en ik ben er nog niet helemaal achter welke nou makkelijker is, maar hier schiet ik tenminste wat mee op:thumb:

Laatst bewerkt:
Succes ermee:thumb:. Ik heb nog even die Withaar gevonden heeft bekenen, en hij is uitgebreider dan die van mij. Maarja dat tweeperiodesysteem:confused: (ik heb er 5). In de zomervakantie ga ik er wel een maken waar je per rapport cijfers kunt bekijken.

Maarja dat tweeperiodesysteem
ja dat was ook een beetje het probleem, ik heb ook geen tweeperiodensysteem. Maar hier en daar die van jouw aan passen, wil ook best goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan