• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijfers 1 t/m 12 geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

perrieh

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Beste lezer,

Ik heb een vraag betreft Excel. In kolom J6 t/m J17 staan cijfers die constant verspringen. Deze cijfers zitten tussen de 0 en 10. Ik wil dat de kolom ernaast K6 t/m K17 automatisch cijfers van 1 t/m 12 geeft van hoog naar laag dus de laagste waarde krijgt automatisch cijfer 12 en het hoogste cijfer krijgt cijfer 1

vb

J K

3,70 8
4,89 2
4,05 6
5,03 1
4,29 4
3,06 11
3,34 10
4,84 3
4,06 5
3,69 9
3,05 12
3,73 7

De waarden in kolom J verspringen constant en ik wil dat automatisch de cijfers in kolom K ook mee veranderen. Zo kan Kolom K7 opeens van cijfer 2 naar cijfer 6 gaan.

Iemand voor mij een oplossing?

Bij voorbaat dank.

MVG

Gebruik in de K-kolom de RANG-functie. Voor een meer specifieke oplossing graag even een voorbeeldbestandje toevoegen....

Beste conseclusie,

Als ik de rang functie gebruik komt er bij J15 (3,69) en J17 (3,73) allebei het cijfer 7 en het hoogste is cijfer 10. Het moet door tot 12, aangezien er 12 getallen zijn

Dan doe je iets niet helemaal goed denk ik....
In K6 zou de volgende formule moeten staan:
Code:
=RANG(J6;$J$6:$J$17)
Deze doortrekken tot K17 levert de juiste uitkomsten op.
Zo niet;....zie m'n vorige post.

Beste conseclusie,

Bedankt hij werkt al! had hem verkeerd ingevoerd.

Merci!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan