• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cijfers achter de komma, en anders geen komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

8Leonie8

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hallo allemaal,

Misschien is het wel heel simpel, maar ik heb het op het forum niet kunnen vinden:

Ik zou graag willen dat als je in een cel 8 invoert, hij dit weergeeft als 8 (dus niet als 8,0 of 8,00 of 8,), maar wanneer er 8,5 wordt ingevoerd, dat hij dan 8,5 weergeeft, en wanneer er 8,75 wordt ingevoerd, excel dit ook weergeeft als 8,75.

Als ik bij de celeigenschappen twee decimalen ingeef, dan krijg je dus bij de invoer van 8 --> 8,00 en bij 8,5 --> 8,50. Ik zou juist graag als resultaat 8 en 8,5 zien. Ik had al wel uitgevonden dat je bij de celeigenschappen Aangepast kunt kiezen voor: # ?,?. Dit werkt op zich goed, alleen als je dan 8 invoert, resulteert dit in 8,

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat die komma niet zichtbaar is wanneer er een getal ingevoerd wordt zonder cijfers achter de komma??

Gr leonie

Leonie,

Dat zijn toch gewoon de standaard celeigenschappen?

Als ik de celeigenschappen op standaard zet, en ik wil vervolgens de kolom optellen waar bijv. 8,75 in staat, dan maakt excel van het totaal 8,8. Dit zou gewoon 8,75 moeten blijven...

Vreemd, bij mij blijft gewoon 8,75 staan.

Staat er soms een vinkje bij automatisch een decimaalteken toevoegen?

Bijlagen

• decimalen.xls
    decimalen.xls
    21,5 KB · Weergaven: 34
  • Vastleggen in volledig scherm 10-10-2011 131503.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 10-10-2011 131503.jpg
    3,8 KB · Weergaven: 100
  • Vastleggen in volledig scherm 10-10-2011 131902.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 10-10-2011 131902.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Opgelost! De Standaard celeigenschappen werken inderdaad. De reden dat hij bij een optelling afrondde is omdat de kolom niet breed genoeg was... :o

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan