• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijfers achter de komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajuxa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Ik heb in excell getallen met 8 cijfers achter de komma maar geformateerd naar 2 cijfers. Deze heb ik gekopieerd van copy special, value and number format naar een nieuw document. Als ik nu in een document koppel aan dit nieuwe excell sheet zie ik weer 8 cijfers achter de komma en ik wil er maar 2.

Hoe los ik dit op ?

Wajuxa

Probeer het eens met :
Code:
Afronden(a1;2)

A1 verwijst naar een cel met het getal.
2 is het aantal decimalen achter de komma.:thumb::thumb:

Hallo Waxuja,

Ik probeer je vraag na te bootsen, maar bij mij zie je probleem niet optreden: ook op de nieuwe sheet zie ik gewoon een getal met twee cijfers achter de komma.

Wat bedoel je precies met een document koppelen aan de nieuwe Excel-sheet? Een nieuwe (derde) Excelsheet maken en in een cel bijv zetten =Blad2!A1 ? Dit is iig wat ik heb gedaan.

En welke Excelversie gebruik je? Ik Excel 2003.

Grt,
plagvreugd.

Niet de ideale oplossing.

paste special -> Formats

-----
Edit; Na de vraag nog een keer te lezen. Je koppelt de gekopieerde cel naar een ander blad (of cel) ? Waar die de 8 cijfers achter de komma laat zien zal je opnieuw de format van de cellen moeten aanpassen.

-rechtermuisklik op cel (selectie of kolom kan ook).
- kies optie format cells
- kies optie number
- decimal placed 2

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan