• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cijfers automatisch omzetten naar tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

krooked rider

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een verwerkingssheet voor een enquete. Nu wil ik bijvoorbeeld krijgen dat de 1 gelijk staat aan 'medewerker'. Dus je hoeft alleen de 1 in te voeren en er komt medewerker te staan. :cool:

Alleen het probleem is als volgt. Ik krijg ipv medewerker de volgende creatie. 1190011900w1900rk1900r niet echt handig dus. :confused: Dit door de formule =TEXT(A1;codeboek!E5)

Handig om te weten is dat om de windows 2003 versie in het Engels gaat.

Helaas heb ik geen SPSS tot mijn beschikking, anders was het allemaal veel eenvoudiger geweest. Maar ik probeer hetzelfde nu binnen Excel uit.:D

Ik kan helaas geen zip bestandje bijvoegen met een voorbeeld, omdat die optie op mijn stage geblokkeerd is.

Ik hoop dat iemand het begrijpt!

Kijk eens hier.

Kijk ook eens in de hulpfunktie van Excel: bijv. wat de funktie van de formule TEXT is.

ondertussen mijn database idee omgegooid en gebruik nu een aantal andere functies. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan