• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijfers in tekst vervangen door *

Status
Niet open voor verdere reacties.

pelikano

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Is er in Excel ook een functie om cijfers te zoeken in een tekst? Of een functie om tekst te scheiden van getallen? Ik heb een lijst met tekst waar getallen aan vast zitten. Ik heb alleen de teskt nodig. :confused:

Voorbeeld tekst;

RADI32

Moet worden RADI*

Hoe is de opbouw van het bestand.

Altijd maar 2 cijfers.

De cijfers staan altijd op dezelfde positie.

Kort samengevat, graag meer informatie.

Als jet leven zo simpel was had ik het zelf opgelost...

Voorbeeldje uit de lijst;
Code:
PATBR501
MEDI 100
PATBR501
MEDI3015
SOFA
BACZIS17
BACZIS17
BLOED101
APOT6099
LANS9
RADI  15

Zoiets dan? Ik ga er van uit dat je beschikt over Excel 2007 of hoger, anders gaat de "IFERROR" functie de mist in.

Bijlagen

Resultaat ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen, op de iPad kan ik geen Excel formules bekijken. Maar erg bedankt, kan ik morgen weer verder!

En als we ook nog waarden zoals onderstaand hebben, kun je de formule uit mijn bestand gebruiken.

Code:
6099APOT6099

Hiervoor heb ik het bestandje van Wher aangevuld met op een apart tabblad mijn gegevens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat een luxe, twee oplossingen, twee verschillende aanpakken! In dit probleem komen geen cijfers aan de voorkant van de code maar de tweede variant kan ik zeker ook toepassen. Ik ga ze morgen in de sheet zetten.

thx.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan