• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cijfers isoleren uit een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

metaal

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2005
Beste mensen,

Voor het inlezen van gegevens in een database, wil ik de gegevens aanleveren in excel.
Helaas geeft het bron systeem voor het adres de straat met het nummer in 1 cel.

Ik moet deze splitsen, dus de straat apart in een kolom, en het huisnummer in een andere kolom.

Ik heb dit ooit al eens gedaan, door de kolom te kopieeren, en vervolgens zoek/vervang gebruikt.
(dus zoek naar "a" en vervang door "spatie" , etc)
Dat werkt wel, maar ik vraag me af of er een slimmere manier is, bijv indien de cel cijfers bevat, deze verplaatst worden, of verwijderd.

De celeigenschap staat op " standaard"
De lengte van de gegevens in de cel varieert natuurlijk, net als het aantal karakters van de huisnummers.
Ook kunnen er natuurlijk spaties voorkomen in de cel, zowel in de straatnaam, als il de cijfers.

Iemand een idee? Ik heb al gezocht binnen het forum, maar misschien met verkeerde zoektermen, in dat geval excuses.

Iedere input is welkom.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit ooit al eens gedaan, door de kolom te kopieeren, en vervolgens zoek/vervang gebruikt.
(dus zoek naar "a" en vervang door "spatie" , etc)
Dat werkt wel, maar ik vraag me af of er een slimmere manier is, bijv indien de cel cijfers bevat, deze verplaatst worden, of verwijderd.

Iemand een idee? Ik heb al gezocht binnen het forum, maar misschien met verkeerde zoektermen, in dat geval excuses.

Iedere input is welkom.

Hallo Metaal, ;)

En wat doe je als er een huisnummer toevoeging bij staat?
Bijv. 4A, of nummer + spatie + toevoeging 4 B

Met vr gr
Jack

Laatst bewerkt:
toevoeging

Beste Jack,

Scherp; Dat is inderdaad een probleem, met zoek/vervang zullen ook deze toevoegingen verdwijnen:confused:

Alleen met aktief bevestigen voor het vervangen kan ik dit ondervangen. Met meer dan 2300 adressen is dit echter niet te doen.
Dat risico heb toen der tijd wel genomen. Het betreft dan ook industriele adressen, waarbij dit soort toevoegingen niet vaak voorkomen.

Groet,

Voor de geïntresseerden
Code:
Function ExtractAlpha(rC As Range) As String
    With CreateObject("VBSCRIPT.REGEXP")
        .Pattern = "[^a-z]"
        .Global = True
        .IgnoreCase = True
        ExtractAlpha = .Replace(rC.Value, "")
    End With
End Function

Function ExtractNumber(rC As Range) As String