• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijfers na de komma afronden, en er een vaste waarde van maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Beste,

Ik wil via VBA bereiken dat de cijfers achter de komma worden afgerond.
Dus 12,00 word 12 maar het kom ook voor dat het meerdere cijfers achter de komma staan 12,12568985 en dit moet ook 12 worden maar 12,53698 moet worden 13 ivm met afronding.
Via de formule zou dat kunnen
Code:
=AFRONDEN(H5;0)
maar dan heb ik een formule staan, je zou kunnen plakken met vaste waarde maar is er ook een mogelijkheid om per kolom of reeks aan te geven

Een verdere uitleg waarom.

Ik heb een werkblad waarde waarde -2564,1% staat, ik trek deze naar een list box hij maakt daar 25,641 van (zonder het % teken).
Deze lijst exporteer ik uit mijn listbox en krijg dan de waarde -2564100% van.

Code:
Worksheets("Print").Range("B2").Resize(ListBox1.ListCount - 1, ListBox1.ColumnCount).Value = ListBox1.List

Dus ik hoop eigenlijk dat dit de oplossing is, of dat er iemand met me mee kan denken over dit probleem.

Groet HWV

Laatst bewerkt:
Bij wegschrijven uit listbox gaat het verkeerd

Beste,

kom er nu achter het werkelijke probleem van alles.

Ik heb in mijn werkblad een negatieve marge staan van -2564,10% in getal (-25,641)
Deze importeer ik in een listbox, en krijg de waarde mee -25,641(ook zichtbaar in de listbox)
Als ik de lijst exporteer naar een ander werkblad zet hij de waarde neer 25641dus niet (-25,641)

Hoe kan ik de waarde zo wegschrijven dat ik dus wel 25,641 wegschrijf naar het werkblad waar het in procenten weer gegeven moet worden als -2564,10%

Kan iemand hier de oplossing voor aandragen.
Is dit wel mogelijk ?

Groet HWV

Hallo,

Door bij het wegschrijven het getal te vermenigvuldigen met 1 en het numberformat van de cel waar je het heen schrijft op
"0.00 %" te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan