• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijfers sorteren met cel ertussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnitaSR

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2019
Ik wil graag elke maand in een rapportage de persoon met de hoogste cijfers van een bepaalde groep bovenaan en daaronder de personen met het verschil t.o.v. de beste.
Echter als ik wil sorteren van hoog naar laag, dan krijg ik het niet meer zo als in het voorbeeld. Het lukt ook niet om meerdere rijen te selecteren en dan te sorteren.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de beste van een groep altijd bovenaan staan?

Ik heb in de bijlage een voorbeeld gezet.
Eigenlijk zou ik dan ook het liefst de originele cijfers snel willen verbergen. Maar mijn lijst bestaat uit minimaal 100 personen, dus verbergen kost dan wel heel veel tijd. Is daar een snellere oplossing voor?

Bijlagen

plaats een relevant voorbeeld, ik kan me moeilijk voorstellen dat de cijfers zo opgeslagen worden.

Wat is de bedoeling van blad "cijferlijst" plots zijn de groepen verdwenen en op het laatste blad staan ze er terug

Cijferlijst zijn de cijfers die ik exporteer uit een systeem. En daar zijn de groepen niet bekend, die heb ik zelf in het eerste tabblad van de rapportage onder verdeeld.

Nee, vandaar dat tabblad 1 met rapportage vast staat zodat iedereen in de juiste groep ingedeeld staat en dat de cijfers gekoppeld zijn met tabblad 2 (cijfers).
Alleen moet dus per groep de persoon met de hoogste cijfers bovenaan komen en moeten de overige personen alleen het verschil met de beste laten zien.

Zet de 2 waarden naast elkaar in plaats van onder elkaar.
Excel houd er niet zo van om 2 verschillende soorten waarden in een zelfde kolom te zetten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan