• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cijfers zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RB_online

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Ik moet uit meerder kolommen cijfers zoeken en die weer in een lijst zetten. De cijfers mogen maar 1 keer voorkomen en gesorteerd zijn van laag naar hoog.
Het voorbeeld omvat 2 kolommen en 3 rijen maar het moeten ook meerdere rijen kunnen zijn. De oplossing liever niet in vba maar ik excel zelf.

Bijlagen

Hoi RB,

Je stelt -denk ik- een onmogelijke vraag. Daarom zul je ook nog geen antwoord hebben gekregen. Ik ken in ieder geval geen formule die uit twee kolommen en een variabel aantal rijen de unieke waarden haalt.
Je kunt het handmatig doen en je kunt je handmatige handelingen in een macro zetten.

Waarom moet het per se buiten VBA blijven?

Richard

Het betreffende blad waar deze handeling toegepast moet worden moet aan de hand van een bepaalde voorwaarde een aantal maal gekopieerd worden. Daarna wordt er aan de hand van de unieke waardes weer een waarde uit een bereik gezocht. Met excel formules in het blad weet je zeker dat deze ook in het gekopieerde blad staan en werken. Liever geen VBA tenzij het niet anders kan.

Hallo Richard,

helaas is dit voor mij niet bruikbaar. Ik moet echt alle unieke cijfers uit beide kolommen hebben. In het voorbeeld krijg ik maar 1 waarde, als ik de formule doorvoer naar onder toe krijg ik vaker dezelfde waarde.
In ieder geval bedankt voor de poging

René

Hallo Hans,

Het werkt perfect. Het gebruik van de hulpkolommen is geen probleem. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zou gaan lukken. Mij dank is dan ook zeer GROOT!

René

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan