Cinergy HTC stick HD (analoog)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneaky7

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
na aankoop nieuwe pc 2012, blijkt dat het moederbord kleine slots heeft, dus al mijn tv kaarten zijn te groot , en heb een usb stick "cinergy HTC stick HD" aangeschaft.
Ik heb geen digi box of andere tussensschakels, of andere digitale atributen
Ik heb de integan kabel er op aangesloten en het programm laten scannen analoog dus dat ging redelijk wel. maar na, soms enkele minuten bevriest het beeld of crasht de pc en kan in niets anders doen, dan ctrl+alt+delete hetprogramm geforceerd stoppen (zelfs dat lukt soms niet, en is het enige de stekker uittrekken)

ik krijg de foutmelding lage bitrate.
helpt het als ik een signaal versterker aanschaf?
Ik moet wel zeggen dat de aansluiting op het gelijkvloers is en ik op het eerste woon , dus een redelijk lange kabel. mischien is dat de oorzaak. Mijn vorige pcs' hadden die propblemen niet nu heb ik behalve dat het om de 5 min crasht ook nog slecht beeld. dit heeft me weer bijna 90€ gekost die usb stick. opdat beide nieuw zijn heb ik de verkoper geraadpleegd , die kon (wou) enkel bevestigen dat de aparaten werken.
heb splinternieuwe pc 64 bit medion, amd kaart HD6450 8 gig geh. pross. 3,4 Ghz

Lage bitrate zou betekenen dat de doorvoersnelheid van de usb poort te laag zou liggen, heb je al nieuwere stuurprogramma's geprobeerd en het programma dat je voor het kijken geprobeerd te updaten?
misschien een andere usb poort proberen, je gebruikt geen hubs?

Ik heb een tv als monitor, maar daar duurt het opstarten van het beeld nogal lang voor TV, krijg eerst erg vervormd beeld, het gewoonlijk kan ik dan na 10 minuten de tv wel gebruiken, en is het beeld glashelder, daarom ben ik ervan overtuigd dat het signaal van de coax zeer goed is, het is ook belgacom integan, een van de enige 2 grote prtoviders (andere telenet) vandaar dat ik vroeger op mijn andere pc(s tv kaarten gebruikte.
de usb poorten zouden 2.0 en 3.0 zijn volgens de doos, (de handleiding is voor versschillende types pc van medion , mijne: Akoya P5311E)
verder heb ik hier geen netwerk.
Ik heb het lichte vermoeden dat ik niet aleen ben, gezien de forums op het internet. en vermoed ik tevens dat ik bedonderd ben voorweeral 80€ voor een usb stick die zeer licht is, en weinig omvat.

Maar ik ben geen electronicus noch pc nerd.

zou het kunnen dat een signaalversterker kan helpen?, bedankt tevens voor uw snelle reply
Georges

foutmeldingen als dit hebben helemaal niets met het analoge tv signaal te maken maar juist met de computer, en waarschijnlijk met de software op de computer.
en probeer de stick in de andere aansluitingen te testen, gewoon veer de zekerheid.

Laatst bewerkt:
Hi Roy, uiteraard heb ik elke usb ingang een keer of 5 getest, voor en achter, beeld blijft slechte kwaliteit, en al niet veel later zwart beeld en melding lage bitrate.
pc is splinternieuw, jammer dat er enkel nogh 2 agp slots op staan dus kan ik mijn tv kaarten niet gebruiken, aansluitingen zijn dubbel zo lang dan agp.
bestaan er tv cards met agp verbinding voor op het moederbord, en zo ja waar vind ik die, na enkele uren zoeken iets gevonden in australie via e-bay, niet erg te vertrouwen en te weinig info

Ik neem aan dat dat geen agp aansluitingen zijn, ze zijn al zo goed als uitgestorven.
ik denk dat je over PCI-e 4x praat, deze zijn ongeveer de helft van pci kwa grootte.
ook zou pci-e 1x kunnen zijn, hier zijn overigens zat tv kaarten voor te vinden, maar usb zou genoeg bandbreedte moeten hebben voor een tv applicatie.
pci-e 1x kaarten passen overigens evengoed in een pci-e 4x slot.
dus probeer andere stuurprogramma's

ik denk wel dat het agp op het moederbord staat,er is een cd bij me usb stick dus veronderstel ik dat het de juiste stuurpr is

Dat kan best, dat is het een wat oudere computer, maar de kaart zal wel PCI zijn.
Probeer de stuurprogramma's eens op internet te zoeken, wieweet zijn deze nieuwer en beter geschikt.

Dan weet ik 99% zeker dat je geen agp aansluiting hebt. agp is daarnaast ook alleen bedoelt voor videokaarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan