• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CInt - tekstbox met decimalen #,##0.00

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Code:
Tariefprijs_verkoop.Value = CInt(Sheets("Prijslijst (incl. diesel)").Range("F4"))

Beste,

Met bovenstaande code schrijf ik gegevens naar mijn textbox, om een goede weergave te krijgen als ik deze straks terug schrijf naar mijn database.
Enkel het probleem is dat ik geen decimalen krijg als ik de gegevens wegschrijf naar Tariefprijs_verkoop.Value
Hoe krijg ik ook de decimalen dan in deze textbox.

Ik weet dat een voorbeeld gewenst is, maar dit maak deel uit van een bestand dat ik niet kan delen hier.

Alvast dank voor uw hulp

Henk

ga eens met je cursor in het woord "Cint" staan en druk de F1 toets in zoek hierna verder naar de Cdbl en Cstr en zo zijn er meer converteer mogelijkheden

CInt convrteert je waarde naar een geheel getal, dus het is volkomen logisch dat je decimalen verdwijnen :-)
Als je alles wil zien moet je niet converteren:
Code:
Tariefprijs_verkoop.Value = Sheets("Prijslijst (incl. diesel)").Range("F4").Value
Merk op, dat de conversie van getalswaarde naar tekst (een Textbox bevat - nu ja- tekst) wordt gedaan op basis van je Windows regionale instellingen.
Zie het antieke maar nog immer actuele artikel hierover: http://oaltd.co.uk/ExcelProgRef/Ch22/default.htm

jkpieterse dank voor je uitleg.

Ik heb de aanpassing gedaan en nu idd krijg ik wel de decimalen.
Hij schrijft weg als tekst idd, maar dat zou ik weg willen schrijven als valuta.

Ik kom er niet verder mee, en is mij absoluut niet duidelijk hoe ik dit moet aanpassen zodat hij wel als valuta wegschrijf naar mijn database

Alvast dank voor de medewerking

Henk

in een textbox staat tekst. Dit moet je weer omzetten naar een getal.

Code:
Sheets("Prijslijst (incl. diesel)").Range("A1") = CDbl(Tariefprijs_verkoop.Value)

Met
Code:
Format(bedrag, "Currency")
wordt het bedrag omgezet in een String met valuta-teken ervoor. Daarmee 'vervuil' je waarde wel, want nu heb je niet alleen meer het bedrag in de string maar ook het valuta-teken. Je kunt je database beter vullen met getallen; de database hoort te 'weten' dat het bedragen zijn. Bovendien hou je dan meer cijfers achter de komma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan