CintiQ op Imac

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedHill

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Hallo,
Ik wil mijn CintiQ 12'' tekentablet werkend hebben op mijn Imac. Op Windows apparaten werkt het vrijwel meteen, maar als ik de CintiQ (via een Minidisplay Port to DVI) aansluit op de Imac (redelijk recent exemplaar... een paar [hooguit 4] jaartjes oud) heb ik geen beeld op de CintiQ. Het apparaat is dan eigenlijk slechts een groot zwart tekentablet want de cursor beweegt wel zichtbaar op de Imac als je met de pen over het tablet oppervlak beweegt. Deze vraag zie ik vaak langskomen op het Net, maar een antwoord eigenlijk niet... vandaar hier maar eens geprobeerd...

Dag Joost,
Bedankt voor de richting die je wijst om een oplossing te vinden. YouTube heb ik inderdaad nog niet geraadpleegd. Wel is het zo dat in het filmpje te zien is dat er toch iets van een beeld te zien is, terwijl bij mij er alleen een 'No sync' en daarna een 'go to sleep' bericht komt waarna het scherm op zwart gaat. Wel vreemd allemaal dat het zo moeizaam gaat want de CintiQ is toch een stukkie grafische hardware waarmee de Apple (dat als platform in de grafische industrie leidend is/was) moeiteloos om zou moeten gaan. We zoeken verder... ook op youtube...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan